• marna

Han åt tvättmedel!!!

Nu ikväll så lyckades min 2,5 år gamla son ta en näve tvättmedel ur tvättmaskinen och stoppa det i munnen...
    Det smakade givetvis urk och han försökte gräva ut det och jag oxå...men sen börjar han svälja frenetiskt.
    Jag rusar till min lista och ser att det är en 1.a på riskskalan och ringer gift info och ger honom att dricka.

Hon på gift info säger att tvättmedel ej är gftigt (vanligt tvättmedel) och att så länge han kräks är det ingen fara.

Men jag glömde fråga hur länge man ska vara observant...jag menar han ska vara på dagis imorgon från 06.30.........

Har nån någon synpunkt eller kanske varit med om samma som kan ge mej råd...ska jag ta VAB imorgon eller är det som vanligt??

• Svar på tråden Han åt tvättmedel!!!
  • Lilla Linnéa

hittade detta på sidan

Tvättmedel
    Irriterande, men förtäring av liten mängd (en munfull) är i regel ofarligt.
    Åtgärd Ge lite dryck. Kontakta Giftinformationscentralen vid symtom eller om mer än en munfull förtärts.

• marna

lilla linnea... jag tror att det är rätt lugnt för han har ätit mycket till kvällsmat, vilket i sig är en prestation för han äter så dåligt, och han har druckit mycket.

Då borde ju det lilla medel han fått i sig blandts ut rejält och han är pigg och glad.
    men samtidigt blir man ju orolig då man inte varit med om detta förr...tack och lov

• marna

TACK skulle det ju stå framför ditt nick Generad

• Lilla Linnéa

Det är säkert ingen fara. Han fick nog inte i sig så mkt. Jag läste om ngn annan här på FL som skrev om sitt barn som råkat äta vanish. Men det gick bra.

Svar på tråden Han åt tvättmedel!!!