• En Saga

Hur får man kontakt med andevärlden?

Jag undrar lite över hur man kan få kontakt med andar? jag känner att det är nånting här hemma, men när jag frågar ut i luften. är det någon här? Ge mig ett tecken på det isf? Så har jag hört att man ska fråga om man vill få kontakt med någon, men det händer inget, vet ni något om sånt här?

• Svar på tråden Hur får man kontakt med andevärlden?
  • conneee

ja först tar du en vanlig glödlampa som du putsar och hånglar med sen smäller du den i golvet och vvvvvviiiiipppppssss så står anden där....det är sant gjort det flera ggr själv har bland annat pratat med jesus, carl von linne och astrid lindgren. Lycka till

• markattan

jag vet inte hur man gör....självt så "känner "jag närvaro...vill gärna tro jag är öppen för det....kanske man ska vara öppen för att kunna förmedla och tillkalla med?!

• yaaniz

Visa mediterar och får kontakt med dom..andra får kontakt genom att göra andra saker..finns massor..haha..bara för det står det stil i min skalle nu :P

Min Digiscrapblog : yaaniz.blogspot.com/
  • conneee

Man måste vara öppen för det vissa är det andra inte

• Rastafairy

man kan göra npgot som kallas kanalisering....genom automatisk skrift mm....har sysslat en del med det men ag buder de inte att syssla med detta hur som helst då du lätt drar till dej många "okända" andar.

Googla eller gå till bibblan och sök på kanalisering.

• Johan

Problemet för många är nog att man lyssnar för mycket på sina naturliga sinnen, sin "riktiga" hörsel och syn. Försök istället för att förvänta dig svar med hörsel och syn känna efter i hela kroppen, svaret kan komma som en kittling på benet, en hand på axeln eller en smak i munnen... Meditation är jättebra, men jag vill rekommendera att först meditera och sedan söka kontakt med andar, istället för under tiden. Det allra bästa anser jag är att gå en kurs hos ett certifierat medium och lära sig där hur man gör, det är så mycket mer än det jag beskriver här. Lycka till...

• angel61

Hej!
    Jag har läst din annons,,för det första så måste du lära dig att kontakta andevärlden
    att gå en kurs,för detta är inget att leka med,ta dit ett proffitionellt medium som vet och kan sina saker,gör det inte absolut själv du måste vara medial för att kunna ta bort och se saker och ting,och lära dig koppla upp och att koppla ner. det är mycket med detta,det är allvarligt,ingen lek.
    jag råder dig att ta dit ett medium, gör inget själv. Lycka till!

• Johan

Angel61:
    Jag håller inte riktigt med dig i dina råda och jag undrar vad du baserar rådet att inte försöka själv på? Vad anser/tror du kan hända om man själv försöker kontakta andarna/spökena och vad baserar du den tron på?

• BFseptember

*johan*
    jag tror agel61 syftar på att om man är oerfaren och försöker själv kan man dra fram massa "andar" som kanske inte vill en väl. Man vill ju inte ställa till ett helsike hemma hos sig själv, speciellt inte om man tex har småbarn.
    Att leka tex anden i glaset är som att leka med elden, om man inte vet vad man gör, och är erfaren.
    Jag håller dock med dig på en punkt, man KAN lyckas själv, genom tex meditation. Det gjorde jag. Helt sjukt hur bra det funkar, om man verkligen vill och kan slappna av. Jag hade aldrig mediterat innan, och blev positivt överraskad över resultatet. trodde det skulle ta ett par gånger innan det fungerade.

• Johan

BFS:
    Kul att det fungerade. Jag hade gärna hört vad agel61 hade att säga om det för det är ju knappast någon idé att vi gissar vad hon menar
    Jag tror dock att det inte är någon fara att prova själv... Men jag kan ju ha fel

• vintern67

Andevärlden är glasklar verklighet.
    Finns så mycket bevis och allmän fakta på nätet över hela jorden .
    Medier healers spåfolk exorcister shamaner m.m..
    Ignorera eller Acceptera verkligheten !
    För den som söker övertygelse 1. Ta ett Ouija bord 2. tillkalla en demon.
    Men rekomenderas ej !

En sak jag var med om här om dagen natte tid.
    Min tjej hade en jobbig uppväxt och är lite deprimerad till och från.
    Vi pratade halva natten jag försökte lyssna på henne och så.
    Efter timmar av pratande fick jag nog och orkade inte hålla mig vaken fick lägga på.
    Hon hade bett en vän att komma och trösta. (jag bor inte i samma stad)
    Men så fick hon ett "svimma" anfall kort efter.
    Vännen hade  berättat att hon slutade andas för en kort stund.
    Vilket lät hemskt..

Jag vaknade på natten av att katten ville ut. Brukar klappa lite på säng kanten några gånger för att först se om hon vill hoppa upp i sängen.
    Nu till det läskiga. Jag klappade som jag sa på sängkanten några gånger, strax efter hörde jag 2 tydliga knackningar från säng ramen. Det är ingen inbillning om man hör sånt. jag förstod att det var nån ande eller väsen.

När jag ringde min flickvän på morgonen sa hon allt som hänt hon såg ett starkt ljus . Och hon flög genom sverige hem till mig och såg mig ligga på sängen och katten gå runt på golvet. Hon hade svarat med två knackningar och lagt sig brevid mig .
    Och jag kände faktiskt en rysning i hela kroppen då vid ett tillfälle efter man hörde ljuden. Hon är synsk själv så andevärlden är inget nytt för henne men sjukt var det.

• R Franklin
    vintern67 skrev 2014-10-11 23:24:06 följande:

Andevärlden är glasklar verklighet.
    Finns så mycket bevis och allmän fakta på nätet över hela jorden .

Vore intressant om du kunde ge ett exempel på ett sådant bevis, som inte visar sig enbart bestå av en anekdot.
Svar på tråden Hur får man kontakt med andevärlden?