• Anonym (???)

Vilken drog tar han???

Har en kompis som röker hasch, tror det sker ofta, nästan dagligen tror jag han röker på. Han har missbrukat hasch i något år. Även sålt en period.
    Han jobbar ibland, men gillar det inte säger han.
    Tycker nu senaste tiden att han varit så röd runt näsan, typ rodnad, vid näsborrarna. Och lite mörk runt ögonen, men markant.

Tror ni han tar något annat med?
    Vad för droger kan man ta genom näsan? (förutom kokain)

Han brukar ta amfetamin ibland ifall han har mkt att göra, för att orka och få energi. (vet att det låter sjukt, men så är det)

Vad tror ni om näsan och ögonen??

• Svar på tråden Vilken drog tar han???
  • Gutegirl

Kokain.

Jag vet att du läser vad jag skriver.
  • Anonym

jadu...konstigt om han ska bli röd RUNT näsan om han nu tar amfettamin...men möjligt e det ju..om du nu vet att han tar...varför inte fråga vad han tar.
    mörk runt ögonen kan han ju vara dels för att han inte mår bra av sitt missbruk och om han nu tar amfetamin så lär han ju inte sova i hjäl sig...

• Anonym (???)

Har frågat honom men han säger att han bara röker hasch. Och har tagit amfetamin enstaka gånger, ej sprutform.
    Men amfetamin kan man väl inte ta genom näsan?

Kanske han talar sanning och bara röker hasch och bara har varit lite snuvig, snytt sej mkt kanske.

Eftersom jag har frågat och han säger bara hasch, så frågar jag här vad ni tror. Ljuger han lr?

• Anonym

Du kan snorta amfetamin ja!
    och man blir väldigt snorig och snuvig en person som tagit amfetamin...torra läppar, och munsår e vanligt...

• Anonym

Ja om han är väldigt röd kring nästan, kan bero på att han han sniffat amfetamin en längre period (en helg tex) eftersom näsan rinnger och du drar in och torkar dej kring hela tiden ....
    så svar ja.

och det mörka kring ögonen (eftersom man inte sover när man tagit amfetamin (tjack), så blir man mörk kring ögonen.
    Tar du en kväll amfetamin kan du vara vaken hur länge du vill, oftast behöver man nått att landa på ex lugnande el sömnmedel.

• Anonym (???)

Trodde ej man kunde sniffa amfetamin.

• Anonym

Jo du kan sniffa amfetamin, det är ju i pulver form redan från början, och det är ju det din kompis har gjort.
    Du kan injicera, svälja, stoppa under läppen, göra en drinkbomb vad du vill

samma med heroin och kokain, du kan ta det i vilken form du vill, det är ju pulveriserat från början....

han har säkert haft nån hård festar helg din kompis, och vart vaken lite för länge och sniffat en helg el så...

En sak.
    Han kommer aldrig vara 100% ärligt med dig vad du än frågar, du är inte inne i drogvärlden, så han kommer aldrig släppa in dig på livet och vara fullkomligt ärlig

håller han på så håll dig borta därifrån...istället för att bli medberoende...

• idiblon

Amfetamin. Man kan absolut snorta det.

• Tonx

Säger som de andra. Amfetamin. Det vanligaste är att snorta det.

Du kan även snorta alla droger i tablettform genom att helt enkelt krossa dem.
    Men amfetamin låter mest troligt.

Nova 051008
  • NattravN

Nej, det behöver inte vara kokain. Man kan snorta amfetamin med. Hade en idiotpojkvän som tog allt möjligt, så jag vet en hel del, fast jag helst bara vill glömma och inte veta. Men det är svårt att säga exakt vad han tar bara genom att veta att han är mörk runt ögonen och röd runt näsan. Det kan vara vad som nästan. Men om du vet att han tar tjack (amfetamin) så är det väl troligen det han snortat.

Svar på tråden Vilken drog tar han???