• fipa 2

Täppt i näsan på natten.. hur lösa det?

Sonen är inte förkyld, det verkar inte så på dagen.
    Men när han har sovit en stund så sover han oroligt, och man märker att hans näsa är täppt och det stör honom. Det ligger liksom uppe i näsan eftersom han kan andas bra ändå. Om ni förstår vad jag menar?
    Jag har råkat ut för så en gång, och jag kunde inte snyta mig utan fick dra in snoret tillbaka och spotta *ursäkta*
    Då sonen är liten (snart 2) så vet han och kan inte göra så.

Nässprey har vi inte använt innan, eller ju nezeril testade vi när han var ca 1 år och han vägrade.
    På morgonen märker man snoret och då måste jag peta bort det lite försiktigt med tops.. det är gult segt snor

Han har tand på gång kan det vara pga det?

• Svar på tråden Täppt i näsan på natten.. hur lösa det?
  • stinamaria

Min son är oxå förkyld nu och låter det som att det är jobbigt för honom att andas när han sover så sprayar jag med lite koksaltlösningspray(gillar inte riktig nässpray) utan att han vaknar. Har du testat att spraya när han sover?

• Smilla 78

Vi ger näsdroppar med koksaltlösning och det hjälper ganska bra

Lycklig mamma till Neo!
  • fipa 2

snart 2 år är han, glömde skriva

har testat spraya eller droppa koksalt när han sover, men han märker det och vaknar och illvrålar tillräckligt länge att hans nästa blir täppt av all gråt.

jobbigt

• Julias mamma

Bröstmjölk skall ju göra susen

Annars finns det ju inte så mkt att göra, näsdroppar eller spray...
    Julia hatar dropparna men sprayen är snudd på kul..vi lurar i henne det efter att hon har fått "spruta"i våra näsor...

• fipa 2

julias mamma

hehehe jadu, amma har jag slutat för läääääänge sen
    ska testa med sprayen igen. för han sover dåligt och vaknar alldelles för tidigt!

• Drakugglan

Höj upp sänggaveln litegrann med hjälp av telefonkataloger eller liknande. 

Använd ren koksaltlösning i pipetter och droppa lite i näsan när han somnat. Använd inte Nezeril eller sådana medel. De fungerar avsvällande och slutar fungera om man använder det för mycket (ni har ju hört att man kan missbruka nässpray). Ren koksaltslösning löser upp slemmet istället så att det rinner ner istället för att irritera hals och näsa.

• Drakugglan

Skaffa dig en snorsug oxå. Det är lättare att få ur bobborna då än ett peta med Tops, risken är bara att man petar in bobban längre och det är mer tidsödande och barnet blir mer irriterat.

Grönt snor: Bakterier, infektion.
    Gult snor: Döda bakterier, var.
    Genomskinligt rinnande: Lätt irriterat, kallt ute, allergi...

• fipa 2

drakugglan

vi har näsfrida men även den vägrar han ha i näsan
    ska testa att droppa saltlösning (resännens nåt sånt heter den vi har hemma) när han sover.

hoppas det hjälper

Svar på tråden Täppt i näsan på natten.. hur lösa det?