Alcudia, Mallorca nästa vecka?!
Sitter och kollar på om man ska ta och åka till Alcudia, nästa vecka
Någon som vet om det är kallt där nu?
Någon som bott på Sunwing Resort Alcudia? tips? bra mat? osv.
Snabba svar tack!!!
Sitter och kollar på om man ska ta och åka till Alcudia, nästa vecka
Någon som vet om det är kallt där nu?
Någon som bott på Sunwing Resort Alcudia? tips? bra mat? osv.
Snabba svar tack!!!
Det lär nog inte vara varmt i vattnet iaf.Har varit till Alcudia men vi åkte i slutet av maj och redan då var det smällhett! Jättemysigt är det där iaf.
Men de sa att det fanns iomhuspool Är det bra shopping i Palma? Är mest ute efter att få komma bort få lite annan miljö osv.
Tips på vad man kan göra?
Något vi ångrar är att vi inte hyrde bil och såg oss omkring,det hade nog varit jättemysigt,vi hade våran dotter på 14 månader med oss.jag vet tyvärr inte hur shoppingen är i Palma,för vi stannade i Alcudia hela veckan,hamnen där är väldigt mysig.Har dom billiga resor dit nu eller? Skönt att komma hemifrån ett tag.
Vi skulle iaf jättegärna åka tillbaka till Mallis!
Har hittat en weekend resa över påsk
Vi har en tvååring, så det blir nog rätt lugnt för oss med. Men kanske en dags shopping i Palma eller så.. Jag har aldrig varit på Mallorca så det känns lite spännande!
Ok! Det låter jättetrevligt,man hinner ju inte så mycket på en weekend men jag tycker absolut ni ska åka om ni har möjlighet,Det går ju väldigt fort att flyga dit så det är ju smidigt.3-3,5 timmar bara.Och vädret borde ju vara skapligt varmt iaf.Får man plats i resväskan Åh blir inte lite avis!
Åker ni typ tors-sönd iså fall eller hur funkar det med weekendresa.
Ta er till INKA marknaden om ni kan... man kan åka häst o vagn dit men det är promenad avstånd...
Ja, det är tors-söndag. Bra flygtider också så man utnyttjar verkligen dagarna
INKA marknaden låter bra, så den ligger nära Alcudia?! tack för tipset!
Ja INKA marknaden ligge i gamla Alcudia, innåt landet till...Är väl några km dit...
Prata med era resevärdar..
Åker ni med barn så rekommenderar jag även en tripp till badstället( western water park) i magaluf..
Lite som skara sommarland...
Alcudia på Mallorca är vårt favoritställe! Jättefin lång sandstrand, långgrunt och barnvänligt. Nära till restauranger och shopping och så finns det hur mycket som helst att göra på Mallorca, tyvärr har vi aldrig bott med Ving. Det är nog rätt varmt därnere nu, dessvärre har väl inte badtemperaturerna hunnit gå upp...
Var en långweekend på Mallis (Palma) vid månadsskiftet mars/april och det var helt klart mysigt. Måste dock säga att det ff inte var så jättevarmt i luften och att det inte går att bada (om man inte tycker det är ok med 14-15 grader i vattnet). På dagarna hade vi tunnare blus/t-shirt och uppvikta jeans eller liknande. Men Sunwing REsort var suveränt så det kan jag varmt rekommendera!!!