• Snowman78

*Hej! Köpte en Skoda Octavia RS i höstas.

Hej!

Köpte en Skoda Octavia RS i höstas. Tycker att det är ganska så stort bagageutrymme så det borde få plats med en barnvagn där sen.

Men är det nån annan som har erfarenhet av den bilen?
    Bra som dåligt.

• Svar på tråden *Hej! Köpte en Skoda Octavia RS i höstas.
  • Mackiz

Vi har en BMW 320. Eftersom bagageutrymmet är ganska litet valde vi att anpassa barnvagnen istället för tvärt om. Det sparade vi många sköna tusenlappar på.

/Marcus

• HusTomte

Har en Golf variant 96 kombi.. Hur rymlig som helst. o skön o köra. Det får 5 getingar av 4 möjliga.

• Same

Jag har en oktavia Det funkar utmärkt med barnvagnen och barnstolen.

• Franco

volvo 945- v70 är stor nog tycker jag

• Flottig

Finns bara en familjebil...Audi!!:)

• Tequilaman

Hej!! Vi hade en V40 men det var precis att vagnen gick in, skulle man ha med sig nåt mer fick man ha det i knät i baksätet.
    Vi bytte upp oss till en V70, det bästa jag gjort. Nu får vi plats med två vagnar om så skulle behövas......

• knoddmaker

hmm själv har jag en nissan almera och tänkte precis som mackiz att satsa på enliten vagn istället för större bil... får nog ta en tur till butiken och se om det som verkar fungera i teorin verkligen fungerar i praktiken... eftersom detta är vår första, så borde det åtminstånde finnas plats för packning i framsätet, eller i baksätet.

• Xerxez

Jag håller med Afonbladet till 100 %. Skoda har fått spel när de prissatte nya modellen.

"Förra Octavia var lågprisbilen blev succé. Men importören fick storhetsvansinne, nu är nya Octavia dyrast i klassen! Högt grundpris för dåligt utrustad bil."

"Pannkaka. Upp som en sol (förra generationen), ner som en pannkaka (nykomlingen). Det finns en hel hög med bilar som ger bättre värde för pengarna."

www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,609622,00.html

Jag har kört klassvinnaren Peugeot 307 ganska mycket det senaste och den är grym. Och priset är löjligt lågt.

• Snowman78

Många skriver om vad dem har för bilar och vilka dem då anser vara bra. Men min fråga är ju om Skoda är en bra familjebil??!! Jag tycker att bagageutrymmet är stort så det är ju inga problem att få in en barnvagn m.m... men det är ju lite med säkerheten och annat som kan vara bra att veta.

• Snowman78

Har läst artikeln som Aftonbladet hade om Skoda. Och jag tycker inte att det stämmer för fem öre!! Jag kan tycka att bilen var lite väl dyr, men jag köpte den heller inte helt ny utan en 2002 års modell.

Sen är det ju liksom klart att det är den bilen vi ska ha i framtiden så vi kommer definitivt inte att byta.

Jag ville bara ha andras åsikter om dem som har bilen själva, vad NI tycker!!

• medivh

det får plats en barnvagn i bagaget på en skoda felicia, så om det inte får plats i en octavia vore det knas.. när jag får råd ska jag köpa en octavia, slipper jag låna mammas felicia.

• flärp

En kompis tittade på Octavian, men köpte en Ford Focus istället. Tydligen var det väldigt väldigt trångt i baksätet, och där hamnar ju minst en vuxen om man har bilbarnstol fram.

• tomasa

Jag har en octavia den funkar alldeles utmärkt.

• Snowman78

Tack för era svar.

Jag råkade zappa till Tv4 plus igår och då var det babyboom och då såg jag att dem gjorde en del tester med bilar om säkert och utrymme och så. Och då var Skoda Octavia kombi med och den fick inte så jättebra kritik vad det gäller bagageutrymmet så då kan man ju bara tänka sig hur det är med en Sedan då. Där är dte ju ännu mindre bagageutrymme, men annars så får det väl fixa sig på nåt sätt ändå.

• Pernilla o Ronny

Äger en skoda Oktavia.
    (Men tyvärr inte en RS Suck)
    Bagage utrymmet är väldigt bra då det får plats både barnvagn och någon resväska.
    Men vi var och kollade på en nyare kombi och den har klart större utrymme.
    Hurra för billiga Bilar.
    Ronny

Svar på tråden *Hej! Köpte en Skoda Octavia RS i höstas.