• Anonym

Romantik.. det snackas bara vad man ska göra för tjejer, men vad ska tjejer göra för killar då?

Ja när man funderar på vad man kan göra för romantiskt för tjejer, så blir man ju genast o tänka på mysiga middagar, blommor och choklad mm..

Men vad kan man göra för romantiskt som tjej för sin kille då? vad gör ni för något?

Själv skickar jag en massa kärleks sms, skriver kärleksbrev och lägger på golvet innanför dörren, så han ska kunna läga när han kommer hem från jobbet, men sedan? ja sedan står hjärnan still, vill så gärna visa att jag älskar han men hur?

Menar blomster och sådant är sånt han inte gillar, han förstår inte riktigt poängen..

• Svar på tråden Romantik.. det snackas bara vad man ska göra för tjejer, men vad ska tjejer göra för killar då?
  • Anonym (fundersam)

Det skulle jag också vilja veta!

• Anonym

mmm... d där me sms och lappar innanför dörren och på kudden har jag också kört med.

igår försökte jag piffa upp arbetsdagen med ett lite mysigt sms till min man där jag skrev: "längtar efter dig, min älskling. har du inte rast snart så du kan komma hem en liten stund" (gissa vad jag menade med det...?)
    han ringde strax därefter och började fråga ut mig hur lillkillen mådde. om han var jobbig och gnällig och jag inte orkade ta hand om honom. jag ville ju bara mysa lite. pojken låg ju å sov.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-03-29 10:08:35 följande:
    mmm... d där me sms och lappar innanför dörren och på kudden har jag också kört med. igår försökte jag piffa upp arbetsdagen med ett lite mysigt sms till min man där jag skrev: "längtar efter dig, min älskling. har du inte rast snart så du kan komma hem en liten stund" (gissa vad jag menade med det...?)han ringde strax därefter och började fråga ut mig hur lillkillen mådde. om han var jobbig och gnällig och jag inte orkade ta hand om honom. jag ville ju bara mysa lite. pojken låg ju å sov.
    hehe vist är det typiskt?
  • 1malle

Jag vill inte ha blommor- är allergisk
    Vill inte ha choklad- är diabetiker
    Romantik för mig är när min man ger hela sin uppmärksamhet till mig...
    Att mysa med en dvd film en vanlig tisdags kväll med en mugg té är lika romantiskt som en fin middag o tända ljus en lördags kväll..
    Det är stämningen emellan oss som är det viktiga.

Att tända ljus i sovrummet o kanske ha lite soft musik på....
    Att få en ryggmassage utan att be om den....
    Att överraska med en tripp ut i naturen med kaffekorgen packad
    DET är oxå romantik...
    Glöm blommor, choklad o presenter och börja använd er fantasi killar...
    Vi tjejer vill känna oss unika o värdefulla, inte som en i mängden av alla tjejer som får en bukett rosor...

Jag har ALLT man kan önska och lite till
  • 1malle

Oj, så snabb jag var, skummade bara genom TS... sorry...
    Om jag vill visa min man att jag vill.... att jag försöker mig på att vara lite romantisk så är det i stort sett samma som jag skrev ovan...
    För vår del så är det ändå så att maken min är den romantiska av oss men jag självklart vill vara det men får inte alltid till det lika bra som han

Jag har ALLT man kan önska och lite till
  • MrsWa

För mig är romantik (bl.a) när min man kommer hem med en bukett blommor som han personligen valt ut. En bukett rosor är vackert, men det kan vem som helst gå in och köpa. En egenihopsatt bukett visar att han har valt med omsorg och tänkt på mig.
    Om jag ska göra något romantisk för min man...då lägger jag öl på kylning och handlar saker som han tycker är gott. Skriver lappar om jag är inte är hemma, ger honom massage om jag är hemma, lagar mat som han gillar och sånt. lite mer vardagliga saker eftersom vi inte har så gott om pengar.

• turgut

De flesta män tror jag uppskattar samma saker som kvinnor till att börja med. Och om man har blivit tillsammans med någon så brukar det ofta betyda att man gillar ungefär samma saker.

Jag uppskattar när min fru har tänkt till. När jag märker att hon har använt lite av sin arbetsdag till att göra något för mig. Det kan vara något väldigt enkelt. Köpa några delikatesser på lunchen. En flaska vin. Skaffa en bra film som hon tror att jag tycker om.

Huvudsaken är att hon vill ge till mig, tänker på mig.

• Anonym (Man F)

"Vägen till mannen går via magen" är ju ett spritt ordspråk.
    Alla former av omtanke. Jag tror inte heller det skiljer sig särskilt mycket just vad vi uppfattar som romantiskt/kärleksfullt.

Däremot måste jag betona att allt ovanstående inte för in mig på någon form av sexuell aktivitet. Jag saknar helt den kopplingen.

• Anonym

Man F - menar du att romantik för dig måste leda till sexuella aktiviteter?

• Anonym (Man F)

Anonym inlägg 9,
    Nej, jag menade raka motsatsen.
    Det finns inga kopplingar till det.

• Raven74

Min sambo tycker om när jag e lite pyssligare än normalt. Har bakat kladdmuffins lr kanelbullar som han kan ta med till jobbet när han jobbar natt.

När jag har gjort gott till middag o sätter fram en öl till han på fredagskvällen. Han älskar dessutom iskaffe så det brukar han få när det e lördag, med en skvätt whiskey i.

• Anonym

Man F - jaha det var så du menade.

• Anonym

Gör som min ängel, tala om vad ni känner o tycker, det brukar räcka rätt bra.

Det här sms:et fick jag igår:

Du är det finaste jag vet. Jag blir så glad för alla spontana små smekningar i förbifarten, för att du kommer ut och "tittar till mig" när jag bökar omkring i trädgården - som du egentligen inte alls är intresserad av. För att du uppmuntrar mig och bekräftar mig. Jag älskar dig!

• Anonym

Jag brukar köpa småsaker om jag ser ute till honom.. laga hans favoriträtt

överaska honom med fina underkläder osv..

• Anonym

Jag brukar skicka lite sms av olika slag.. ibland gulliga och ibland mer "laddade"...

När han har jobbat hårt brukar jag ge honom massage och smeka honom över kroppen som jag vet att han tycker om. Jag brukar köpa chokladpudding när jag handlar utan att han ber om det, för att jag vet hur mycket han tycker om dom. Jag brukar sitta och titta på program med honom, program som jag själv tycker är dötråkiga.
    Sen finns det ju tillfällen då jag klär mig i fina underkläder, tänder ljus och sånt.

Första alla hjärtans dag vi firade tillsammans tände jag ljus i hela lägenheten, gjorde ett klädspår från hallen till sovrummet och där på sängen var jag i nya underkläder med en ros i munnen. Det tyckte han jätte mycket om.

• Anonym (pillan)

Hmm, jag gjorde nyligen ngt som gjorde maken väldigt positivt överraskad! Jag inhandlade nya fina underkläder som jag hade under morgonrocken, när jag kom ner i soffan efter att ha nattat sonen. Maken blev väldigt exalterad o blir tänd varje gång han ser dessa trosor...

Ngt mer romantiskt då, ge små fina kort med några fina rader i o små kärleksbevis då o då! Det uppskattat här iallafall.

Överraska honom en barnfri eftermiddag med tända ljus i vid badkar el säng o förföra honom*har inte testat själv men kan tänka mig att det uppskattas*

det är vad jag kommer på.-

• Anonym

Sms brukar jag också skicka, speciellt när han jobbar på nätterna och jag vet att han är sliten. Smeka honom på ryggen när vi ligger i sängen för jag vet att han tycker det är så mysigt, köpa små gulliga saker åt honom, ibland tittar jag på honom (inte stirrande alltså) tills han frågar vad jag tänker på och då säger jag hur mycket jag tycker om honom.

Sen gör vi saker tillsammans också, myskvällar då vi bara bryr oss om varann och går på bio och äter gott.

• jenny99

Jag skickar ibland mycket sexiga sms.
    Ibland händer det att jag klär mig i sexiga underläder,korsett,eller nån läder kjol eller annat sexigt som tänder han..överraskar mannen med detta.Det älskar han.

Ibland köper jag pc spel till han,det älskar han när jag gör.
    Eller fixar biljetter till han och hans vänner till någon fotboll/hockey match...det uppskattas väldigt mycket.

Han älskar sex och det gör jag med,det sitter inte helt fel att överraska han ibland med att binda han och göra allt han älskar i sängen hi hi.

• Anonym

Jag uppskattar när hon visar att hon tänker på mig. Det kan vara småsaker som att hon köper något gott godis jag gillar, eller bakar en kaka eller går ut med min hund åt mig när jag har ont om tid eller...
    Lite söta SMS hade inte heller varit fel, men det är hon lite sämre med, även om jag blir överraskad ibland.

Så, för mig, behöver det inte vara flashiga "storslagna" saker och jag är väl kanske inte SÅ mycket för de "klassiska" romantiska sakerna, som det en del beskrivit med nya underkläder och "sånt".

Svar på tråden Romantik.. det snackas bara vad man ska göra för tjejer, men vad ska tjejer göra för killar då?