• Lobos mágicos

Hur långt innan förlossningen brukar magen sjunka?

Brukar magen sjunka en viss tid innan förlossningen, eller är det olika?

• Svar på tråden Hur långt innan förlossningen brukar magen sjunka?
  • Vilsenipannkakan

Det är nog olika. Min sjönk för ett par veckor sedan och jag har inte fått nån bebis än...bf 10/4

• Lobos mágicos
    Vilsenipannkakan skrev 2007-03-29 11:29:53 följande:
    Det är nog olika. Min sjönk för ett par veckor sedan och jag har inte fått nån bebis än...bf 10/4
    Så synd! Min mage har sjunkit dom senaste dagarna och så har jag känt ilningar i ljumskarna och ner i benen. Hoppades att det skulle betyda att den fixerat sig och att jag skulle få föda tidigare.. Har BF 1:a maj.
  • Modesty2000

Min sjönk (och bebin fixerade sig) under melodifestivalen för 2,5 vecka sedan och jag har BF 1/4...

• Lobos mágicos

Jämförde mina papper med förra graviditeten, och nu sjönk magen två veckor tidigare än förra gången. Bebisen är inte fixerad utan ruckbar.. Fast jag är ju omföderska så den kanske inte fixerar sig alls. Förra gången startade förlossningen på BF +4, kanske kan hoppas på att få två veckor tidigare nu då! Cool Försöker ge mig själv lite hopp.. Är så trött på detta!

• Corina

Min sjönk i mitten på förra veckan. Helknasigt med tanke på att jag inte ska ha förrens i juni.

• Lobos mágicos

Oj, det var tidigt. Är det första?

• Melindrha

jag själv har inte märkt så mycket men personer i omgivningen säger att magen sjunkit och jag ska i juni....

• heim

har hört att den sjunker 4 veckor innan...

• Misstlur

När jag väntade dottern fixerade hon sig i v 33 eller 34 och då sjönk oxå magen. Hon kom på bf -1.

• beba

Behöver aldrig sjunka
    Min har alltid varit låg och bebisen fixerades redan i v 33 (2:a barnet). Det är så olika...

• pippi L

Första barnet var fixerat i vecka 29 väldigt vanligt med första barnet att et fixerar sig tidigt ,

Nummer 2 fixerad 2 dagar innan förlossing

nummer 3 bf om 1 dag och ännu ingen fixering

• Daniels brud

Jg säger som någon här ovan: Jag själv har inte märkt något men personer i omgivningen säger att magen sjunkit och bf är först 29 juni.

Kan det stämma??

• Melindrha
    Daniels brud skrev 2007-03-30 14:58:22 följande:
    Jg säger som någon här ovan: Jag själv har inte märkt något men personer i omgivningen säger att magen sjunkit och bf är först 29 juni.Kan det stämma??
    Det tror jag. Som sagt säger personer i omgivningen att min sjunkit och jag ska ha den 21/6 så inte så stor skillnad...
  • Hey Princess

Tycker att folk gärna säger att de tycker att magen sjunkit.... :/ Vet inte varför men jag upplevde det vid min förra graviditet också. Barnet tar ju större plats så det är ju inte så konstigt om magen ändrar form etc.

Svar på tråden Hur långt innan förlossningen brukar magen sjunka?