• Birgitta2

Inflammation i skulderblad?

Jag har ont. Har troligen en inflammation i skulderbladet och det hindrar mina armrörelser i höger arm och det gör förjäkla ont. Häromdagen kunde jag knappt lyfta en kopp. Är det nån som har haft nåt liknande? Och vad gjorde ni i så fall åt det för att läka? Behöver jag medicin eller räcker det med vila?

Är det inte borta nästa vecka skall jag söka läkare... men under tiden: Vad kan jag göra för att slippa smärtan. Försökt med citodon, men det hjälper inte. Andra smärtstillande, som är starkare än så, tål jag inte.

• Svar på tråden Inflammation i skulderblad?
  • innana

Maxdos Ipren kan du testa. Inte för smärtstillande, men det är ju inflammationshämmande också vilket brukar skynda på läkningen.

• estevezz

prova något typ zon som man smörjer in där man har ont. Massage hjälper om det INTE är inflammation. (Massera ALDRIG ett område som har inflammation.)
    Har haft min beskära del av problem med ryggen och rekomenderar nog att du ska uppsöka läkare, de kan ge nån spruta rakt in i muskeln som lindrar. ) och så kan man ju få lite sjukskrivning säkert om man vill )

• Birgitta2

Ok, Ipren... äter antiinflammatoriska redan (Orudis) dagligen för reumatisk värk. Då tycker man att man skulle slippa detta. Anti-inflammatorisk salva inköpes. Sjukskriven vill jag helst inte bli. Men jag antar att mitt flitiga datorhanterande, med mus, är lite av boven också.

Testar era tips. Tack!

Svar på tråden Inflammation i skulderblad?