• Hannish

Gravid halsbränna

Ni som har fått halsbränna vid er första graviditet, när började det komma?
    Hade ni halsbränna sen tidigare också? (Man kan ju ha det utan att vara gravid )

• Svar på tråden Gravid halsbränna
  • Vikbolandet79

Min halsbränna kom vid jul, och efter det har samarin varit ett måste varje dag...iaf innan jag går och lägger mig!! Är nu i vecka 37.

• Modesty2000

Jag tror min började ordentligt i v30 omkring, då var den hanterbar men tillslut var det bara Losec som hjälpte och det äter jag fortfarande BF 1/4...

• Snäckan6

Jag hade halsbränna nästan under helamin graviditet, och drack flaska efter flaskamed Gaviscon. Skickade min man till Apoteket ibland för det var så pinsamt. Har inte halsbränna annars.

• Tildalainen

Jag har fått halsbränna nu i v. 21 och Novalucol hjälper tack och lov än så länge!

• Lady Gaga

Jag är i v34+0 och har de senaste veckorna haft megahalsbrännan Allan. Var på apoteket igår och köpte en ny ask med novalucol, denna gång med 100 tabletter i. Nu är de resterande veckorna räddade!

~Med en motorsåg slipper du sitta länge på grenen.~
  • Hannish

jag har haft halsbränna till och från tidigare också, men är mycket mer nu, är i v19. Det bästa är Pepcid Duo, men de är inte bra att äta när man är gravid, tyvärr. Så för min del är det Link tabletter som gäller.

• Ulle01

Ett tips är definitivt att tänka på kosten.
    Jag har de två tidigare graviditeterna haft ordentliga problem med halsbränna. Även denna gång började jag känna av det rejält. Men, åkte på högt blodsocker och får nu tänka på vad jag äter, dvs bort med allt gott som man annars petar i sig i tid o otid. Mindre fett, mycket mindre socker och nyttigt, osockrat bröd. Som en bonus har jag nästan helt blivit av med halsbrännan. Jätteskönt! Kan vara värt att tänka på!

• skvattram

Min halsbränna blir värre om jag stressar eller oroar mig, då känns den mer som magkatarr typ. Men det spelar ju roll vad man äter också och hur länge man låter det gå från det man ätit tills man går och lägger sig. Flytande Gaviscon funkar annars bäst för mig.

• bella1981

Min kom vid jul då var jag i v. 23 ca.
    V. 36 nu och fortfarande jobbigt!!
    Gaviscon tabletter funkar oftast för mig.

♥ v.36 ♥
  • happy family

Hej hej.
    jag har ibland sån halsbränna att jag får spy. det som hjälper mej är gaviscon tuggtabletter.
    finns ju många sorter att välja på. men fråga på apoteket för det är inte så många sorter man får ta när man är gravid.

• Tildalainen

Är det någon som vet hur många Novalucol man kan äta på en dag? Det står inte på förpackningen men 3 ska väl vara ok utspritt över dagen?

Svar på tråden Gravid halsbränna