Tryck över bröstet - lönt att söka läkarvård?
Jag har sen i måndags (snart fyra dygn alltså) känt ett tryck över bröstet vilket gör det tungt att andas. Det känns trångt och spänt i både luftrör och lungor. Jag har sökt runt lite på internet och mest troligt är nog ändå att det är stress/ångestrelaterat. Hursomhelst kommer de säkert att tro det ändå, eftersom jag inte direkt har några andra krämpor. Vilket i och för sig känns oerhört märkligt eftersom jag för typ första gången i mitt postpubertala liv INTE känner mig ångestfylld. Livet leker, rentav.
Är det stressrelaterat förstår jag att de bara kommer att lägga huvet på sned och skicka hem mig. Är man i övrigt frisk tar de väl knappast kroppsliga symtom på särskilt stort allvar... eller?
Vad kommer hända om/när jag kommer dit? Kommer de att ta prover eller kommer de bara att ställa frågor och ställa "diagnos" utifrån det?
Även om det är stressrelaterat vill jag ju bli av med det, liksom. Det är ju inte mindre jobbigt att inte kunna andas bara för att det (eventuellt) råkar vara föranlett av stress.
Jaaöhh... Vad ska jag göra?