Hur gör man när man har olika mål i livet??
Är gift, vi har ett barn som blir två år nu snart. Vi vill olika saker i livet och jag vet inte hur vi ska lösa det.
Jag vill ha fler barn, ett barn till iaf och han vill absolut inte ha fler barn. Jag vill bo i hus, vi bor nu i lägenhet och har gjort sedan vi träffades (6år) och jag vantrivs i lägenhet. Jag har blivit erbjuden att ta över mitt föräldrahem som är ett jättefint hus där jag trivs och känner mig hemma, maken vill inte. Han vägrar bo i något hus överhuvudtaget, han vill bo i lägenhet och det resten av livet. Jag vill inte bo i stan och vill inte heller att vårt barn ska växa upp i stan. Jag älskar att pyssla och fixa hemma, älskar heminredning och det är lite av min livsdröm som gör i kras om jag aldrig ska få bo i hus.
Sedan så vill jag verkligen ha ett barn till, men inte han. Jag har jättesvårt att acceptera detta, det blir liksom för mycket att bo någonstans där jag inte trivs och inte se någon ljusning i att flytta och dessutom så vill han inte ha fler barn. Vi har gåt tpå familjerådgivning om detta i några månader nu men vi kommer ingenstans, vi kommunicerar bättre om vissa saker och har förståelse för varandra med vibefinner oss i ett dödläge.
Om jag accepterar hans "krav" och itne skaffa fler barn och ge upp mitt barndomshem så känns det som att jag kommer bli bitter, jag kommer smygförakta min man för att han "försämrat" mitt liv, kan itne förklara riktigt...
Är rädd att jag kommer ångra mig om 10-15år när jag står där i samma lägenhet och med ett barn att jag inte bröt upp och gick, lämnade förhållandet tidigare.
Hjälp!