Vilken färg på bil tror du har bäst andrahandsvärde?

Har du inte PLUS, men vill göra en omröstning? Kika in i min tråd, så gör jag de åt dig

www.familjeliv.se/Forum-5-163/m18577993.html
Gissade på silver.
Vit vet jag att det inte är, sambons svåger fick 15 000 minus i värde på deras bil när de bytte in för att den var vit.
Silver...
Silver tror jag. Jag har hört att rött lack är det som fortast blir solblekt.
silver
Röstade på silver, metallic är ju alltid populärt.
En av de sämre färgerna är helt klart vit, för när rosten börjar synas blir det jäkligt avslöjande...
Silver då det är den färg som håller längst utan att bli skadad av sol och slitage.
silver, rött måste ju vara den värsta färgen, usch
haka´r på o röstar på silver
Tog silver, metallic är ju populärt har man sett.
En röd bil skulle jag tro förlorar värde fort med tanke på att dom bleks väldigt fort.
Även en mörkblå bil tror jag blir blekt fort, själv har jag en mörkblå bil.
Svart eller silver...
Jag röstade svart.
Silver - vitt och rött är de sämsta färgerna när det gäller bilar.
Vad förvånad jag blev. Då är det alltså silver man ska köpa om man köper en ny bil
jag röstade på svart...
Definitivt silver. Svart och röd blir fortare "slitna" och en vit bil är det väl inte många som vill ha. Sedan tror jag att metalliclack håller priset uppe eftersom den är mer slitstark än vanlig lack. Så satsa på metallic-silver för bästa andrahandsvärde.
silver helt klart! men absolut inte rött...det krävs mycket omvårdnad för att en röd bil ska se fräsch ut länge och inte bli solblekt!
Jag som var intresserad av en guld/champangefärgad bil, Kanske man ska tänka över då....