• Tallulah

Har alla småbarn glugg mellan framtänderna?

Kanske en superdum fråga men min dotter har det och jag tänkte att det kanske är så på alla barn eftersom tänderna är små???

• Svar på tråden Har alla småbarn glugg mellan framtänderna?
  • cilis

det undrar jag med?? märkte just idag att min dotter har det...

• missteddy

min son har det och tandläkaren  sa att när de får käktänderna så tryks de i hop och gluggen försvinner

• Birgitta2

Ja, det skulle jag nog vilja påstå. Dessutom är det ju mjölktänder så du har inte en aning hur hennes tänder kommer se ut när de permanenta kommer. Först i 10-årsåldern kommer du ha ett hum om det. Min son såg ut som en söt kanin med stooor glugg mellan de alldeles för stora tänderna, trots att de var permanenta. Men de har växt ihop och han har inget mellanrum alls idag. Och nu när han är vuxen passar hans tänder honom.

• Tallulah

Ja, då var det som jag trodde att det hade med tändernas "utveckling" att göra. Nästan alla barn har ju glugg!

• lurksmulan

Vår son ser ut som Thore Skogman!
    Men det gjorde jag också länge, och sen växte det igen.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • zazla

De flesta verkar ha det men min dotter har knappt någon alls, en mm kanske.

• zazla

men hon hade större glugg förut kom jag på nu men de har gått ihop nu. Men hon har bara 4 tänder uppe och inga kindtänder...

• mammatillpojkar

nicolas hade det tills han fick dom 2 tänderna som är jämte då trycktes dom ihop..
    tydligen väldigt vanligt att barn har glugg ett tag!

• Sandra83

Min son har rejäl glugg Men han har slagit i tänderna och jag tror att en av dem flyttades lite extra då. Stackarn.

• Göteborgstjej

min 2åring har ingen glugg.

• Cissela

Min dotter har ingen alls och de hade inte heller hennes systrar när de var små

• Tant Green

Jag ser skillnad på min dotters tänder när jag tittar på gamla foton. När hon var 13 månader hade hon en rejäl glugg, men nu vid 19 månader är det inte mycket kvar av den.

Svar på tråden Har alla småbarn glugg mellan framtänderna?