• Fanny2

Svårt att rapa

Min lilla har svårt att rapa. Blir detta bättre när de blir större??? Detta kan förstörra en hel dag. Pust!!!
    Hon rapar inte, kan inte äta, kan inte sova och sedan är hon övertrött. Jag tycker detta är jobbigt för jag lyckas inte få någon ordning på mat och sovtiderna. Jag känner mig så dålig som mamma. Vill att hon skall vara glad och lycklig.

• Svar på tråden Svårt att rapa
  • Mälaröbo

Behöver hon verkligen rapa, eller försöker du i onödan?

Min första var INGET rapbarn alls, medans tvåan inte kom till ro ordentligt utan rapar.

• cokie

Barnmorskan på bb sa att man inte behöver rapa barnen, så om hon aldrig gör det nästan så kanske hon inte är ett rapbarn..

Min rapar bara ibland, ibland vid axeln och ibland när han äter.. det där är säkert olika!

Annars finns ju Minifom som är bra mot krånglig mage.. du kanske kan prova det för det är inte farligt så det är bara att prova'!

Fick en liten Mio den 28/2!!
  • Suskiv

Alla barn behöver inte rapa.

• AnnaGz

Jag har fått ett tips som funkar superbra: Sträck ut ena armen när du har henne i rapläge och stryk sen på ryggen eller buffa i rumpan som vanligt. Då brukar det komma en rap på en gång.

• carola1977

säger som AnnaGz, upp med bebisens armar över huvudet, det brukar hjälpa. om hon nu behöver rapa alltså .

Svar på tråden Svårt att rapa