• Anonym (osäker)

Hur vet man om man är bisexuell?

Jag är 25 år & undrar lite i kring hur människor ser på bisexuallitet?
    Jag tänder på tjejer som har sex (porrfilm) Är jag bi då eller?
    Har aldrig haft sex med nån tjej, men fantiserar om det, vet inte hur jag skulle ställa mig inför det om det kom till kritan.
    Jag har träffat några tjejer (bekanta) som jag fantiserat om att tänka mig ha det...

Är det bara fantasier? Eller kan jag räkna mig själv som bisexuell?

• Svar på tråden Hur vet man om man är bisexuell?
  • Anonym (jag då?)

Vilken bra fråga! Jag har funderat på det själv ibland. Jag tänder inte på lesbiskt sex, men jag har blivit attraherad av andra tjejer på ett slags sensuellt plan. Är jag bi då? Fast isf en bisexuell tjej instoppad i garderoben eftersom jag är lyckligt gift och vill förbli det

• Anonym

Alltså, man är väl bisexuell om man tänder på båda könen, är det inte så enkelt?? )

Förresten varför är det så viktigt med en etikett på det?

• Anonym (Murgut)

Svår fråga, bisexuell eller inte. Vi går ibland på gruppsexpartyn osv. Där är det ofta/alltid även tjejsex. Kan inte påstå att jag tänder på det på samma sätt som på killar, men om en tjej verkligen är intresserad av mig så har jag absolut inget emot att vara den aktivare parten och leka med henne eller att hon leker lite med mig. Inte alltför mycket bara. Jag tycker inte att det är så viktigt att sätta "etikett" på sig eller andra så där.
    En kille jag känner gillar att bli analknullad, av en kille eller en dildo, men han tänder inte på killar för det. Han och hans fru gillar helt enkelt bara anal6 väldigt mycket.

• nerys77

Jag har haft sex med en tjej, för något år sen, och tänder på (vissa) tjejer, och skulle inte ha något emot att ha sex med en tjej igen. Men jag ser mig inte som bisexuell, eftersom det endast är på det sexuella planet jag kan tänka mig att ha en relation med tjejer, inte på det känslomässiga.

Jag föredrar män, så jag anser mig vara hetero.

• JohanC

*Bisexuellt: Jag anser att man kan bli kär i en person, inte ett kön... alltså, både tjejer å killar.
    Ja hur ska man veta om man är bi eller inte,jag har inte haft sex med nån kille utan bara smekt lite.Men jag skulle aldrig kunna vara ihop med en kille eftersom jag är lyckligt gift o har barn.

• Anonym (bi)

Jag tycker det finns en förvirring kring om man ska "sätta en etikett" på sin sexualitet eller inte. Jag tror man behöver skilja mellan identitet och handling här. Tänder man på båda könen så har man en bisexuell tändning. Men ens sexualitet talar inte om för en vem man är, alltså man är inte sin sexualitet.

Så man ska inte se sin sexualitet som en identitet. Men tänder man på båda könen så är man ändå bisexuell. Förstår ni vad jag menar?

• Clobberella

Äh, varför behöver man veta egentligen?
    Jag brukar säga att jag är bi för det är det som ligger närmast, och folk vet vad "det är", men ibland är jag nästan hetro, ibland tänker jag på tjejer hela tiden...

• nerys77

Anonym (bi): Japp, jag hänger med på vad du menar. Och kanske är jag bisexuell, om man ska gå efter din definition.

Men det kan ibland vara svårt att sätta en etikett på sig själv, och det är väl egentligen inte nödvändigt. Man kan väl säga att man är sexuell, punkt slut, utan att specifiera vilket kön man föredrar.

• Anonym

Det finns olika definitioner av vad som egentligen är bisexualitet. Statens folkhälsoinstitut definierar bisexuella som personer som aktivt praktiserar bisexualitet, medan RFSL, som är den största organisationen för homosexuella, bisexuella samt transpersoner i Sverige, menar att definitionen av dem som är bisexuell måste utgå från hur personen själv identifierar sig.....

Jag är bisexuell .... är idag sambo med en kille men har innan dess levt och datat bara tjejer under ca 8år ....

Har alltid föredragit tjejer men så fann jag min sambo .....och så blev det man och barn istället Skrattande

• TjEjLiGaN
    JohanC skrev 2007-03-29 20:43:36 följande:
    *Bisexuellt: Jag anser att man kan bli kär i en person, inte ett kön... alltså, både tjejer å killar.Ja hur ska man veta om man är bi eller inte,jag har inte haft sex med nån kille utan bara smekt lite.Men jag skulle aldrig kunna vara ihop med en kille eftersom jag är lyckligt gift o har barn.
    Du skulle inte kunna vara tillsammans me en kille för att du är gift el är de för att du inte kan leva me en kille? Att man har barn är verkligen ingen anledning till att inte leva ihop me samma kön.
    Min lilla tjej är mitt liv. Utan henne är jag ingenting.
  • TjEjLiGaN

Jag anser att man måste uppleva sexet irl för att veta om man är hetro/bi/homo. Antingen känner man direkt att man tycker de passar en, man tycker att de var inte rätt person o prova på utan måste testa igen, el så är de helt fel. Att titta på tjejsex på tvn/porrfilm är inte alls samma sak, lååångt ifrån.

• Clobberella

JohanC: "Jag anser att man kan bli kär i en person, inte ett kön... alltså, både tjejer å killar."

Nja, jag håller faktiskt inte med dig. Det stämmer inte på mig i alla fall. Jag ser inte folk som folk, utan ser killar och tjejer... och jag gillar killar och tjejer på olika sätt och attraheras av olika saker hos dem.... Jag vet faktiskt inte om jag skulle kunna leva med en tjej, jag har fortfarande inte träffat någon som jag har kännt att jag skulle kunna ha ett seriöst förhållande med... men jag har å andra sidan inte letat heller.

Mentalt föredrar jag oftast killar, eftersom jag inte förstår mig på tjejer... men det brukar ju killar säga att de inte gör heller

• Anonym (osäker)

Det kanske är så, jag är nyfiken på tjejsex och skulle kunna tänka mig att testa, men om jag väl skulle hamna i den situationen, vet jag däremot inte om jag skulle känna mig bekväm...

Men jag tror som Tjejligan att man måste uppleva sexet för att veta om man är det eller inte....tycker det låter vettigt...

• Anonym

Fast om man är heterosexuell så behöver man ju inte ha sex med det motsatta könet för att veta att man är hetero ...eller hur ?

Det känner man ju ... pirrar det så gör det .... annars gör det inte det ....

svårare än så är det inte

• TjEjLiGaN
    Anonym skrev 2007-03-29 21:19:23 följande:
    Fast om man är heterosexuell så behöver man ju inte ha sex med det motsatta könet för att veta att man är hetero ...eller hur ?Det känner man ju ... pirrar det så gör det .... annars gör det inte det ....svårare än så är det inte
    Håller inte me! Har haft förhållande me killar men usch va fel de var. Både mentalt o sexuellt. Ibland räcker de me 1 gång ibland måste man ligga 100 ggr innan man vet.
Svar på tråden Hur vet man om man är bisexuell?