• Anonym

Gulvita klumpar som kommer upp ur ena halsmandeln?

Det är så jäkla snuskigt, har hållt på i ett par månader nu. Det ploppar upp sånadär varpluppar flera gånger om dagen, i hålen på ena halsmandeln. De luktar riktigt ruttet, som gammalt kött blandat med spya.

Ser ut som kantiga stenar och är olika stora. Den största har varit kanske 3mm i diameter.

Halsmandeln har varit svullen sen det började, men det är först NU jag börjat få ont. Det trycker liksom upp mot örat, känns som jag har lock för örat. Är inte förkyld eller nåt.

Vad kan det vara??! Hur får jag stopp på dem?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-30 00:12:14:
    finns bilder på eländet i mitt galleri/känsliga bilder.

jennypennypannkaka var det ja..

• Svar på tråden Gulvita klumpar som kommer upp ur ena halsmandeln?
  • Verkligen

det är varklumpar..så fick jag ofta när jag va förkyld, innan jag tog bort mandlarna..

• bebisImagen

det kan vara gamla matrester som fastnar i ogämnheterna i halsen, men eftersom du har ont är det mest troligt en infektion du kan prova gurgla med munvatten.

• Amatea

Det kan vara halsfluss och av det finns två former, varav den ena formen kräver antibiotika så kolla du med läkare tycker jag.

• Oliwa

Gaah, det låter asläskigt, jag hade ringt vårdcentralen!!

• Anonym (klumpen)

Dom (klumparna) kan du endast få bort om du tar bort halsmandlarna.
    Jag led i flera år av det du beskriver. Tog bort mandlarna och sedan dess har jag aldrig luktat illa ur munnen.
    Jag fick det hela tiden även om jag inte var förkyld.

• hummliz

hoho...usch o fy..jag har precis lika...så himla otrevligt..men det är som sagt gamla matrester. Du ska inte vara där och "gräva" för mycket, kan bli riktigt läskiga infektioner..Men believe me..jag vet att det är otrevligt!

• Anonym
    Anonym (klumpen) skrev 2007-03-29 20:23:24 följande:
    Dom (klumparna) kan du endast få bort om du tar bort halsmandlarna.Jag led i flera år av det du beskriver. Tog bort mandlarna och sedan dess har jag aldrig luktat illa ur munnen.Jag fick det hela tiden även om jag inte var förkyld.
    Måste man ha problem i flera år för att få bort halsmandlarna?
    Jag har varit jättemycket sjuk de senaste åren. En förkyldning i månaden ungefär. Men klumparna började som sagt nyligen. Känner visserligen igen dem från när jag hade körtelfeber och halsfluss, men då var jag ju förkyld samtidigt!
  • William 05

Hej!
    Jag hade precis lika dant! O jag fick faktist operera bort mina halsmandlar. Nu efter 1½ år efter operationen så är det borta! O jag må mkt bättre i halsen. Inget snusk som kommer. JAg hade tydligen väligt stora halsmandlar sa doktorn efter OP!

• Grannen

Hade också dessa äckliga klumpar, tog bort halsmandlarna efter att haft halsfluss flera ggr per år och slutligen tre halsbölder i sträck! Så skönt att slippa både klumparna och alla fluss!

Svar på tråden Gulvita klumpar som kommer upp ur ena halsmandeln?