Ni som har linser - vad kostar det?
Vad betalar ni i månaden för era linser?
Funderar på att skaffa linser istället. Glasögon är ingen hit då man har småbarn och de börjar bli ett måste.
Är det svindyrt med linser?
Vad finns det för olika?
Vad betalar ni i månaden för era linser?
Funderar på att skaffa linser istället. Glasögon är ingen hit då man har småbarn och de börjar bli ett måste.
Är det svindyrt med linser?
Vad finns det för olika?
PUFF
Betalar 320 kr i månaden. Då ingår undersökning i gång i halvåret + fri linsvätska. Samt att det är aldrig några problem att komma till om man har några problem.
Har - 7,5 samt brytningsfel, så jag har inte några standardlinser direkt.
Sambon betalar ca 200, men har har bara fönsterglas...
Jag betalar 160 kr/månad. Jag har ett linsabonnemang hos en optiker. Då ingår linser, vätska och synundersökning en gång i halvåret.
jag har endagslinser, jag betaler 340 kr i mån om jag använder dom varje dag. Ibland har jag glasögon så då räcker dom ju lite längre än en månad.
Jag tycker bäst om endags just för att man slipper allt det där med o sköta dom, man bara slänger dom på kvällen
Okej, men det var ju överkomligt.
Såg nån annons i tidningen med nåt erbjudande där det kostade ca 700/mån. Tyckte att det var svindyrt om det nu dessutom var ett erbjudanden. Verkar som om jag har missuppfattat något.
Jag ser dåligt på långt håll. Inga konstigheter vad jag vet.
Jag betalar 700kr + 500kr per år exklusive linsvätska.
Går att beställa från min optiker www.hendens.se
Ångrar inte en sekund att jag började med linser.
185 kr i månaden, får då 6 par linser och 3 flaskor linsvätska. Sedan betalar jag 300 kr per halvår i undersökningsavgift.
Jag betalar 1150:-/halvår ungefär. Då har jag toriska linser som korrigerar astigmatism. Dessa är lite dyrare än "standard"...
Gå till en optiker och gör en undersökning och hör vad de rekommenderar för linser. Sedan ber du att få fundera lite och kollar vad samma lins kostar exempelvis på lensway.se. Kolla med optikern där du gör undersökningen att du kan få ut ditt recept. Det är inte alla som gör det utan att ta extra betalt.
3600 kr per år ca. Har dock färgade linser, så dom är ju något dyrare.
jag betalar 129 kr i månaden, via autogiro. då ingår linsvätska och linser för 6 månader plus synundersökning. nu ska jag dock få linser för astigmatism så det blir kanske dyrare.
Tack för alla svar.
Blir nog till att skaffa linser tror jag.
Tar det lång tid att vänja sig vid och lära sig att få på plats föresten?
Jag har känsliga reflexer vid ögonen och har försökt pröva linser ett par gånger tidigare men gett upp bara för att det kändes besvärligt. Att jag har linser idag beror på att jag tappade mina glasögon i grekland med en vecka kvar på semestern. Jag ser så illa att jag inte hade så mycket annat val än att åka till en grekisk optiker och skaffa linser...
Första gången kämpade jag väl i över en timma innan linserna var på plats. Sedan gick det bara snabbare och snabbare för var dag. Ni tjejer som kanske är vana att sminka ögonfransar etc har nog lättare än mig som knappt klarade av att röra ögonfransarna utan att blinka. Kan du bara spärra upp ögonen och lägga linsen mot ögat så hamnar den på rätt plats av sig själv...
Lycka till!