sertralin
ni som ätit/äter sertralin har det funkat bra för er? fick/har ni några biverkningar? hur lång tid tog det ungefär innan du började må bättre? fick du mer ångest 1-2 veckan?
ni som ätit/äter sertralin har det funkat bra för er? fick/har ni några biverkningar? hur lång tid tog det ungefär innan du började må bättre? fick du mer ångest 1-2 veckan?
För mig funkar den jättebra...mår mycket bättre och fick inga biverkningar heller=)
Jag äter inte dem längre, slutade för ett halvår sen ungefär. Innan dem åt jag Zoloft, men det är ju samma sak.
Jag fick i princip alla biverkningar som fanns listade i bipacksedeln, men det får jag av alla mediciner..
Och de går ju över rätt snabbt, på en 2-3 veckor bara. Sen kan de återkomma när man ändrar dosen.
Medicinen funkade bra för mig, men ångesten kom krypande ändå ibland. Kanske inte lika ofta, men ändå. Jag tog Buspar då, de funkade bra.
Hoppas du mår bra av dem, det är helt fantastiskt att det finns sån medicin! Jag är "glad" att jag provat äta antidepp, för nu vet jag att det finns hjälp att få om jag behöver det.
Visst, det är bra med terapi och liknande också, men medicinen hjälper en ju bara att klara vardagen bättre.
Lycka till..!