• Alfhild

Påskärringar När?

Hejhej!
    Viken dag går era barn påskkärring?

Vad brukar ni göra då, vilka kläder. Lekar kanske? Vad brukar ni ge påskkärring/påskgubbarna? Va d brukar ni göra för pyssel?

Tips?

Glad Påsk!!

• Svar på tråden Påskärringar När?
  • 3busungar

I karlskoga/örebro har de på påskafton o här i stockholm så är det skärtorsdag..
    jag öppnade en sån här tråd för några veckor sen ang när de brukar gå..

vi brukar ha godis i en skål att ta fram när de kommer..
    men det vore bra om man kanske la  godiset i olika påsar istället så de slipper stå där o välja..jag får se hur mycket jag orkar engagera mig.hihi

• Dinturiel

Har alltid haft/varit påskkärringar på Skärtorsdagen. Det är ju då påskkärringarna flyger till blåkulla....

• Alfhild

Jo jag har åxå för mig att vi brukar gå på Skärtorsdagen. Men så var det nån som sa att de brukade gå på påskafton. Och förvirringen blev ju genast total!

Längtar till skärtorsdagen!

Lekar tänkte jag man kunde ha hemma med några av barnens vänner. Som en liten minifest.

Och så måste jag förtydliga lite. Det var kläder till killarna jag har lite problem med. Förra året fick vår grabb vara påskhare. Såg helkomiskt ut!

Glad påsk!

• 3busungar

javisst blir man förvirrad.
    särskitl när man är uppväxt med att gå på påskafton o sen när man flyttar 25 mil o äns egna barn ska gå påskkärring nä då är det andra regler här istockholm.haha
    så  jag lära om..

o tydligen så är det inte så vanligt med sånna där påskbrev längre heller som jag är uppväxt med..
    barnen här i området ger bara en liten lapp som de har ritat på..
    huvudsaken är att de får godis tydligen.. när jag o mina syskon var små så ritade vi teckningar o vek dem sen som påskbrev o var noga med att alla skulle få en..

• 3busungar

killarna kan vara påskkärringar de också om de vill.
    jag ska låta min lillkille gå påskkärring.
    man kan ju göra som man vill lite.samhället är ju så köns indelat ändå..
    påskhare lät gulligt..

Svar på tråden Påskärringar När?