• Emla82

Hjälp önskas (om skydd för spjälsängen)

Har en kisse som väldigt gärna vill sova i den kommande bebisens säng, å nu tipsade syrran om ett skydd som många i USA köper... Det ser jättebra ut, MEN nu undrar jag om någon vet var (om) man kan få tag på ett sådant här hemma i Sverige... I värsta fall får jag be henne skicka över ett, men det skulle ju bli så mycket billigare att köpa det här... :(

Hoppas någon kan svara... Bild finns föresten inne på min sida under "bebisförberedelser"

• Svar på tråden Hjälp önskas (om skydd för spjälsängen)
  • Aquariana

hej, hittade inte bilden på din sida. Funderar på om det skulle funka med att dra över ett myggnät för tvilllinvagn? eller smitter kissen in genom spjälorna?

• Aquariana

Jag hittade bilden, trodde du menade att den låg på hemsidan eftersom du hade länken med... Det såg ju smart ut.

• Emla82

Ja...visst ser det smart ut!

Ett myggnät har jag också funderat på, men det kommer ju liksom att tryckas ner om kissen hoppar upp där... Är så rädd för att den ska hoppa upp på bebisen, och vi har ingen liten katt, så det kommer ju att gå riktigt illa då... :(

• Jessica B

Tittade också

Tyvärr har jag inte sett något sådant här i Sverige, men det kanske är någon annan som vet.

Vi har inte behövt något till spjälisen för dottern (skaffade katterna efter att nr1 kom, innan nr 2 ). Minsta katten har någon gång hoppat upp, men försvinner lika fort när han inser att det ligger något där som rör sig..så det har liksom löst sig av sig själv när bäbis är på plats.

• Emla82

Jessica B: Ja...jag hoppas ju att det blir så för oss också... Vår kisse är dock en väldigt social liten pojke, och älskar att vara bland barnen och leka och sova... Hoppas att bebisen skrämmer upp honom lite, för i spjälsängen vill vi inte ha honom... :(

• spacebeare

hejsan
    har tre nyfikna killar som vill ligga i allt som Emelie ska ligga i men dom försvinner fort som tusan om hon är där! mina 7kilos klumpar är rädda för den förskräckliga Emelie som inte kommit upp i 5kilo än! självklart "värmer" dom upp åt henne när hon inte är där.... men att nån skulle lägga sig på henne har aldrig varit en risk här

• Aquariana

Det kanske går att skicka efter från USA, skickar man med båtrakt (6-8 v) kostar det inte så mycket i porto.

• Emla82

spacebeare: Skönt att höra! Är som sagt var livrädd för att kissen ska kväva bebisen... Det hela blev inte bättre då min käre svärfar sa att det var jättevanligt att katter kvävde små bebisar när de låg och sov... Ja har (tack och lov) aldrig hört om detta, men blev ju såklart uppskrämd...

Aguariana: Jo...båtfrakt är nog ganska ok... Nu är det så att min syster bor i USA och kan köpa denna åt mig, men sen återstår just frakten... När jag shoppat lös på amerikanska websidor och hon ska skicka det till mig, så brukar frakten alltid bli dubbelt så dyr än det som ligger i....

• Aquariana

Jag skickade lite barnkläder med båtfrakt från Florida för 2 år sedan, det tod ca 6 v och kostade inte mer än en hundring. Din syrra kanske kan kolla upp vad det kostar innan, de går väl efter vikt tror jag, men skyddet ser ju inte så tungt ut (om det är plastpinnar).

• spacebeare

nej alla dom där kvävda bebisarna måste dom gömt undan nånstans

• Emla82

Aguariana: Ja...men det ska jag göra! Visste inte att det var så billigt... :) Tack för tipset!

spacebeare: Ja...eller hur...! Knasig svärfar har jag, men det visste jag redan innan :) Tror han sa så bara för att få lite uppmärksamhet och visa att han för en gångs skull visste något om spädbarnsdöd....eller nåt... Han gillar att ha rätt, men nåt sånt där är ju helt galet att hitta på...eller hur..? Fundersam

• Aquariana

Vissa verkar ha som hobby att skrämma upp blivande mammor

• Emla82

Mmmm....eller hur! Fasiken...jag blir galen på alla som tar upp tragiska händelser där bebisar inte klarat sig osv... Inte klokt att det finns så många människor på jorden när det finns så många faror.... Fundersam Måste ju tex. vara huuuur många som helst som haft katt när de haft små bebisar... Ähhh...ska kanske ta och skippa det där skyddet. Är ju så mycket annat man "ska ha" när bebis väl kommer...

I USA är de nog lite smått prylgalna, så där MÅSTE man ju haka på och skapa trender så att barnen inte dör... (verkar det som). Tyckte dock att detta skyddet verkade himla smart, och det stod iofs inte att det var för för att man har husdjur, utan för att bebis inte skulle kunna klättra ur sin säng Hemlis

• Aquariana

haha, min utbrytar-klätterkung till son hade det inte stoppat

Jo, nog verkar det som att de måste ha alla prylar, möjliga och omöjliga i USA. Ialla fall de som har råd.

• mooon

Hej
    Har hört att man kan lägga aluminumfolie i saker där bebisen ska vara sedan, för katten tycker inte om det.

• Emla82

Aguariana: Ja....de är lite smått galna "over there" :) Min syster har bott där borta i snart 10 år, och ibland blir jag lite skrämd av vad hon köper för saker... Det nyaste hon dragit till med är en självrengörande kattlåda.... Orkar man inte ens göra rent en kattlåda så tycker inte jag att man ska ha katt...typ :) Nä då, men de är bra lata där borta *ler*

mooon: Gud så smart! Ska genast testa det! Vår kisse har redan börjat att gosa in sig i sängen (som faktiskt redan nu står preliminärbäddad (är ju bara i v.27....typ) :) Har hur som haver väldigt svårt att vara stygg på honom, så de gångerna jag funnit honom där har jag inte sagt något... Jättedumt, jag vet, men så är det :( Kanske ska börja att ryta till nu så att han vet vad som gäller när bäse kommer... Tack för tipset!

• mooon

Emla82
    Så lite så Lycka till med allt

• Aquariana

Självrengörande kattlåda!???! hur sjutton funkar det? Kan de inte uppfinna självbytande blöjor också

Svar på tråden Hjälp önskas (om skydd för spjälsängen)