• Grannen

endagslinser

Vad kostar det att ha endagslinser? Styckpris el en månads användning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-30 14:34:16:
    Glömde ju att fråga: Blir det väldigt grusigt i ögonen om man sover en stund på dagen med linserna i? Endagslinser alltså.

• Svar på tråden endagslinser
  • Micke Geting

Jag ska hämta mina i morgon 90 par för strax över 900:-.
    Alltså cirka 10:-/paret.

Jag kom ihåg att folk påstod att dessa endagslinser var precis samma som månadslinser, varpå folk började använda sina endagars i flera veckor.
    Undrar just hur det var med detta, om det låg någon sanning i det!? ;)

• Micke Geting

Ska dock tilläggas att det säkert går att beställa billigare på www.lensbuddy.se eller annan internetbutik.

• Grannen

Skitbra! tack för svaret!

• Gutegirl
    Micke Geting skrev 2007-03-29 22:53:04 följande:
    Jag ska hämta mina i morgon 90 par för strax över 900:-.Alltså cirka 10:-/paret.Jag kom ihåg att folk påstod att dessa endagslinser var precis samma som månadslinser, varpå folk började använda sina endagars i flera veckor.Undrar just hur det var med detta, om det låg någon sanning i det!? ;)
    Det är ingen höjdare att göra så. Linsen slits och repas och man kan få småsår på hornhinnan och ärrbildningar av det.
    Jag vet att du läser vad jag skriver.
  • zandrisen

Beställer mina endagslinser från internetbutik, och betalar då ca 350 kr för 90 st. Har tur på det viset, då jag har samma styrka på båda ögonen... Ett tips är att söka på pricerunner.com efter det billigaste alternativet, när du vet vilket märke du vill ha.

• Girl Happy

också hört att endags och månads är samma... känner flera osm använder sina endags längre än bara en dag utan minsta problem

• Gutegirl
    Girl Happy skrev 2007-03-30 00:13:54 följande:
    också hört att endags och månads är samma... känner flera osm använder sina endags längre än bara en dag utan minsta problem
    Min kusin fick hornhinnesår av det och kan inte ha linser alls idag.
  • Micke Geting

Gutegirl: Om det är så att det är skillnad på endagars och månadslinser ska man givetvis se upp med detta och inte använda dom mer än en dag.
    Det jag skrev var dock att det ryktades om att endagarslinsena var exakt samma som månadslinserna och då hade man ju givetvis kunna haft dom i en månad.
    Att få sår på hornhinnan kan man få oavsett vilken typ av lins man har. Det handlar om dålig skötsel i de flesta fall.

Mitt problem är att dom linserna med exakt det brytningsfelet finns inte hos någon av Internetbutikerna.

• Carro W

Men man känner ju på linsen att endags- och månadslinser inte är samma.

Iaf mina endagslinser är mycket mjukare och kanske tunnare än vad månadslinserna har varit.

Jag frågade min optiker när det inte är lönsamt att ha endagslinser istället för månadslinser. Enligt honom att använda engångslinser över fyra gånger i veckan kostar mer än månadslinser. Tror det var så... Men nu var det hos Synsam, man beställer väl billigare från nätet.

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Gutegirl

Ok Micke. Endagslinser och månadslinser är inte samma sak.

• Lillflickan

Håller med Carro W. Det känns.

Om man slår ut endagslinser och månadslinser på ett år så blir kostnaden nästan densamma, plus att det är rätt bekvämt att bara kunna slänga linserna på kvällen.
    Använder man dom inte sen varje dag så sparar man in ett par för den dagen.

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • Grannen

Tack för alla svar: Syftet med endagslinser för just mig är att undvika bakterier som bildas på månadslinserna så jag kommer absolut bara använda linsen en dag.

Svar på tråden endagslinser