• Kay T

Feber på bara på natten, blir sämre för varje dag. Vad kan det vara på en liten 1,5 årig tjej?

Som rubriken lyder så har vår lilla flicka haft hög feber nattetid i en veckas tid nu. På dagarna hittills ingen feber, ända tills idag. Dessutom hade hon högsta febern hittills inatt, så det känns nästan som att hon håller på att bli sämre, snarare än bättre efter en veckas sjukdom. Hon är lite snorig, men inte så farligt. I dag är hon extra trött och hängig, inte alls som vanligt.

Börjar bli lite orolig nu. Bör vi söka läkare eller har era barn också varit sjuka på det här sättet om det varit en vanlig förkylning? Brukar inte det liksom bli bättre med tiden istället för tvärtom, så som vi upplever att det blivit för vår lilltjej.

• Svar på tråden Feber på bara på natten, blir sämre för varje dag. Vad kan det vara på en liten 1,5 årig tjej?
  • kapet

Man ska kontakta läkare efter 3 dagar med febern. Bäst att ni kontaktar bvc idag.

• etanol

Ring till sjukvårdsupplysningen och fråga vad d etycker. Det skulle jag ha gjort iaf.
    Stackars lilla tjejen, det är ju så jobbigt att ha feber...

• Kay T

Oj, efter tre dagar redan?! Men hon har mått bra på dagarna, det är det som är så konstigt (förutom idag då, då hon verkar hängig även på dagen)

• Belana

Ring värdcentralen idag, ni har haft feber för länge. Hos oss får man inte komam till BVC med sjuka barn, men det är väl olika från kommun till kommun.

• Kay T

Ja, kanske ska ringa sjukvårdsupplysningen, bra idé.

• Mama Law

influensan som går nu är så.... tyvärr.

mina va helt feberfria under dagarna men fick hög feber på nätterna och hade det på morronen när dom vaknade!! och länge håller febern i sig wiking hade hög feber i över 1 vecka innan det gav med sig!

• etanol

Inga andra symptom än feber alltså?

• Kay T

Nej, hon är lite snorig och lite hostig, som rethosta när hon sover.
    Kan det vara influensan alltså?! Kan man få den fler gånger? Jag trodde vi redan haft den i år då vi var sjuka alla tre (också med feber på natten den gången)

• bebben Elias mamma

Mina barn hade bara symtomet feber. Lille hade 40 grader o store 39, det varade mer än en vecka och febern gick upp och ner.
    Jag var hos läkaren var o varannan dag eftersom de var helt utan krafter, åt inget, drack inget.

Lillen fick antibiotica och blev bra snabbt efter det och store blev helt bra ca 1.5 vecka efter.

Läkaren sa att det var ett virus som bara gav feber, inga övriga symtom.

• bebben Elias mamma

Det är ju viktigt att gå till läkaren, där sticker de i fingret o kollar hur sänkan är, om man behöver antibiotica eller ej.

• michiagnes

Min dotter hade för en månads tid feber i 10 dagar. Var ut och in på sjuknhuset men de hittade inget. Det var ett envist virus bara. Men f-n vad man är orolig. Ring sjukvårdsupplysningen, de är jätteduktiga där. Annars åk och kolla på sjukhus, de kan ju ta tester och se om det är bacill elle virus. Lycka till.

• etanol

Oj, vad jobbigt. Jäntan (3 år) hade feber i tre dagar, idag är första feberfria dagen, och det räckte gott och väl tyckte jag.

• deez

Virus kan vara riktigt ihärdiga saker. Hur hög är febern? Äter och dricker hon som vanligt? Tar hon sig mot öronen? En vanlig virusinfektion kan gå över och bli bakteriell, exv öroninflammation. Ring och rådgör med en barnsjuksköterska! Och krya på er!

Svar på tråden Feber på bara på natten, blir sämre för varje dag. Vad kan det vara på en liten 1,5 årig tjej?