• Cassis

engelska fina namn?

hej hej, jag håller på att bli galen på det här med namn, min sambo är engelsk så vi vill ha ett fint namn som funkar både på svenska och engelska, några förslag?

:)
    kom med många förslag tack:)

• Svar på tråden engelska fina namn?
  • Nilam84

Hej hej1

Collin tycket ja e jätte fint! eller William kanske!

• ulrika

Flicka;
    Ashley
    Caitlin
    Kate
    Madeleine (uttalas så fint på engelska)

Pojke:
    Collin

• gemelli

Arthur tycker jag är jättefint

Bebbe i Magen
  • Melancholic

pojke: elliot, richard?

flicka: amanda? 

• Sallisen

Vår son heter James!

Stella är fint också, och Zack.

Benjamin fungerar ju också!!

• Cassis

ja collin var jätte fint det kan man ju ta sig en funderare på :)

• Ocean WoW

Kille eller tjej?

De flesta namn funkar att uttala på både svenska och engleska. Men jag har upptäckt att vissa namn som är neutrala i England aldrig skulle funka i Sverige ändå. Jag är också Engelsk och vi har funderat på namn som fungerar i båda länder.

De namn vi har på vår lista just nu för tjej är:

Emely - som kan stavas Emelie som franskt eller Emmeli som Svenskt

Bianca - Som ingen reagerar på i England men i Sverige säger folk att de tänker på Bernard och Bianca Disney filmen. (min favvo by the way)

Jennifer - På svenska blir det väl Jenny

Lisa - Funkar på alla språk nästan,

Testa att plocka fram en lista på namn (Svenska) och säg dem sedan på Engelska och på Svenska och hör efter hur skillnaden låter. Ett nordiskt namn kan mycket väl funka. Tor... Thor tex är skitfånigt på Svenska men supercoolt på Engelska. Andra går inte att uttala (tex Tove, Saga mm). Lycka till!

ps Ska hålla koll på denna tråd och se om jag får fler förslag själv.

• msmurphy

psssst, döp inte barnet till Colin! Min kille heter det, och han säger att det är ett riktigt nördnamn! Han hatar sitt namn.

Jag älskar Fraiser och Morrisey, men det kan ju förknippas men kändisar så det kanske inte är så bra. Elliot och Damien är också fint.

Min dotter ska heta Lyla Grace. Ananrs gillar jag Rose. Och Madeline. Doris.

• msmurphy

En liten anekdot angående Ocean Wows inlägg; Jag ville jättegärna att, om det blev en pojke, att han skulle heta Balder. Frågade killen vad han tyckte, och han bara: balder? As in going bald and balder? Haha, det gick alltså inte. Man vill ju inte ha ett barn som heter flintskalligare...

• Dramaonline

Alison!

Jag propagerar intensivt för det här hemma, men maken tycker det är "för engelskt".

Och dessa kommer från top20-listan:

Emma
    Maja (Maya)
    Julia
    Wilma
    Alice
    Ella
    Klara
    Hanna
    Emilia
    Amanda
    Isabelle