• AnetteGunnarsson

Extra stora bindor????

Hejhej!

Har tänkt att köpa extra stora bindor nu till efter förlossningen.. Men vart och vilka skall jag köpa????

Hur vet man vad >stora

• Svar på tråden Extra stora bindor????
  • Z4R4H

Efter jag gjorde en abort så köpte min mamma extra stora bindor på apoteket, kolla där?

• Veronica74

Klart att det är obekvämt men vad ska man göra... Du får ju absolut inte använda tampong efter förlossningen. Apoteket är ett bra förslag. Eller typ nattbindor.

• Ruggugglan

Efter förlossningen köpte vi stora bindor på apoteket. Den strl som det var på sjukhuset var det ju inte och större hade dom inte. Men det funkade ändå

• caesar

jag använde always nattbinder med vingar efter förlossningen,
    sen när det har gåt ett tag och blödningarna minskat så byte jag till vanliga always binder fast dom som va med mästa prickar på.

ღ Caesar & Diesels Mom ღ
  • Bubbilub

På sjukhuset hade de ENORMA bindor, så stora har jag inte sett i någon butik någon gång. Efter de tre nätterna på sjukhuset där jag fick bindor kunde jag dock använda normala bindor. Tyvärr hade jag redan i förväg köpt Apotekets stora bindor, så jag fick använda dem, för det är ju inget att spara. Så min rekommendation är att köpa vanliga bindor och se om du verkligen behöver jättebindor och skicka iväg någon att köpa sådana då, alla får inte enorma avslag.

• JHarvey

Jag köpte vanliga libresse night o knyckte med mig några av BB's bindor.

• Etienne

Jag använde BB:s blöjor och tog med mig några extra hem. Sen funkade det bra med billiga nattbindor. Apotekets är ju dyra som attan men ändå lika stora/uppsugande som andra nattbindor.

• Kärleksbarn

Jag har 22 dagar kvar till förlossning och skall snart packa BB väskan. Jag var till apoteket och köpte stora nattbindor ultratunn med vingar 40 st för 68 kronor.

Jag hade dessa förra gången och tyckte inte att de kändes sämre än always eller annan binda snarare tvärtom. Torra och tunna bindor så de rekommenderar jag varmt!!

• Jenny S

Jag körde först med förlossningens bindor (korr: inkontinensskydd) Sååå sköna.
    Stora och mjuka. De vadderade upp muttan som var nååågot öm efter förlossningen
    Sen använde jag apotekets stora bindor, sen vanliga always och till slut bara trosskydd.

Why try to fit in when you were born to stand out?
  • rosmarin och timjan

Ha, ha
    Bebisblöjorna funkar också riktigt bra när det flödar som värst!

Behoven kan ju variera beroende på hur ont man har.

Jenny S: Håller med, skööönt skall det få vara.
    Hade dock inte något ont alls efter andra förlossningen så då var vanliga bindor helt OK

• Stolla

jag tog med mej några såna där megastora hem, som de har på förlossningen och BB..... men när jag sen provade Libress Godnight så var de SÅÅ mycket skönare och mjukare och inte så tjocka så de tryckte och så där. Och jag blödde väldigt mycket men de klarade det jätte bra.

• Babylovee

Jag tog med hem några (läs: många ) från BB som räckte i några dagar, sen körde jag med vanliga som jag köpte på Willys och de dög bra!!

Child fits mother so hold your baby tight!!
Svar på tråden Extra stora bindor????