• Fredrica81

Tik - olydig vid löp?

Min ena tik löper nu och jag tycker att hon är olydig. Annars är hon jättelydig, jag behöver aldrig ha koppel på henne, men nu lyssnar hon inte på mig på samma sätt som hon brukar göra....

Ni som har tikar...hur är de när de löper?

• Svar på tråden Tik - olydig vid löp?
  • Majsan70

Vår tik är lite bitchig när hon löper. Dock aldrig mot mig. Men olydig blir hon dock aldrig.

• Teskedsmamman

Att de tappar hjärnan när de löper är inget ovanligt...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.24) BF - 070723
  • presens konjunktiv

När Vilja löpte kunde hon ingenting, ville ingenting och hörde absolut ingenting.

• MrsNelson

ja...hur blir du själv när hormonerna svänger? De flesta jag vet som har tikar tycker att dom blir olydiga under löpet..

• presens konjunktiv

För övrigt skulle jag aldrig gå med en höglöpstik utan koppel oavsett hur lydig jag tyckte att hon var...

• MrsNelson

nej det hade jag nog inte vågat heller...

• Minta

Våran tik är hopplös när hon löper. Hon varken hör eller ser å att försöka träna är det inte tal om.
    Hon går vanligtvis lös för det mesta, men under löp har hon koppeltvång.

Har faktiskt funderingar på att kastrera henne, dels för att ta bort risken för livmoderinflammation- och cancer och dels för att slippa löpen. Skall ju ändå inte avla på henne. Så då slipper jag oroa mig för tjuvparning oxå.

• Caylinn83

Min 9-mån tik började löpa i förrgår.. hon matvägrar mer än annars och sover lite mer men hon är snarare mer lydig nu än för 2 veckor sen..

• engeln83

Bianca blir lite tjurigare vid löp...nu är hon inne i höglöpet...ställer upp sig för ALLA till o med tikar! e såååå sugen...min bror var här nyss o hon ställde upp sig för honom till och med...
    helt extrem.

Svar på tråden Tik - olydig vid löp?