• Anonym (förvirrad)

Positivt gravtest 3 veckor efter abort??

Hej. jag gjorde medicinsk abort för exakt 3 veckor sedan.. Barnmorskan skickade med mig ett gravtest innan jag for hem och sa att jag skulle testa om 3 veckor. Testade idag och det är fortfarande positivt.. varför? Blöder fortfarande också. Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Positivt gravtest 3 veckor efter abort??
  • minimumsen

Du ska nog kontakta läkaren som hade hand om aborten eftersom det inte är helt ovanligt att något blir kvar som håller på och spökar. Men grav. hormoner kan ju finnas kvar länge i kroppen också. jag gjorde en mab och hade kvar fostret en månad innan jag fick värkar och det kom ut. Under tiden hade jag feber och var allänt dålig men fattade inte att det kunde bero på det.

• 1 och 1 är 3

jag skrapades pga ett MA... å till mej sa läkaren att jag kunde testa positivt i upp till NIO veckor efteråt..

tycker ändå presic som minimumsen att du ska kontakta din läkare.

• Anonym (förvirrad)

Jag tycker då att det är väldigt konstigt att hon skickar hem mig med gravtest och ber mig testa efter 3 veckor trots att det kan visa positivt,, då hade hon väl kunnat be mig vänta någon vecka till me att testa.. jobbigt. har idag börjat blöda rött blod efter flera dagar med mest bruna flytningar osv. Kan säkert finnas kvar rester.. rädd för infektion osv. men självklart e det ju såå svårt att få tag på någon under helgerna.. blir så arg att det alltid ska hända mig något vid helgerna så man måste vänta tills måndag osv..
    Tack för era svar!

• Anonym (anonym)

Hej!

Tycker du ska kontakta gyn!  Jag gjorde en medicinsk abort 2003 som misslyckades. Jag gick tillbaka till dom och var orolig eftersom mensen aldrig kom tillbaka. De tog tester och blodprov som visade att jag fortfarande var gravid men gjorde de ett vul? svar nej. Propsade på att få komma igen en vecka senare, och det visade att fostret var kvar. Sen blev det en kirurgisk abort iaf. Då var det inte roligt. Att uppleva allt om igen. Det kändes som ett straff på något sätt. Men jag tycker personalen ändå kunnat göra en ordentlig undersökning när jag ändå sökte hjälp igen. Man måste stå på sig och vara rak på sak tyvärr.

• Anonym

Gjorde en medicinskabort i vecka 8, blödde fyra dagar, sen fortsatte ja må illa och hade svårt att äta, precis som när ja va gravid med mina två solstrålar.
    3 veckor efter köpte jag ett gravtest som visade positivt, för då hade min mage börjat sticka ut lite för mycket.

Ringde o då sa de att ja hade säkert bara rester kvar, men ett UL visade att jag hade ett foster på 11+4, har aldrig blivit så chockad i hela mitt liv, gjorde en kirurgisk abort 2dagar senare.

Man måste ligga på sjukvården för annars gör de inget, tycker du ska ringa på en gång.

Svar på tråden Positivt gravtest 3 veckor efter abort??