• Tjejjen86

HJÄLP!!! ang. ägglossningstest/oregelbunden mens...!

Hejsan. Min mens har varit rättså regelbunden ända fram till förra mensen. Då gick det 2 månader och några veckor innan jag fick mens igen! Så jag tänkte att det var någon slags rubbning just då att det hoppade över en månad, vilket är ganska vanligt om jag har förstått rätt.

Nu på söndag har mensen gått över två veckor IGEN. Gjorde ett ägglossningstest nyss, och då visade det två streck. Kan det betyda att jag har ägglossning nu eller är jag gravid? För om jag har fattat rätt kan man se på ägglossningstest också om man är gravid?
    Kanske lite svår fråga att ställa eftersom min mens var så himla oroegelbunden sist!

Jag hoppas att jag "bara" har ägglossning nu, eftersom förra helgen var jag ute och drack massa alkohol.

Har inte känt några spec symtom, förrutom att jag har varit väldigt trött. Men det trodde jag berodde på att en förkylning är på gång...

Ja, ni kanske inte kan ge några konkreta svar på mina frågor, men fundera gärna och skriv om ni har nåt att berätta.

• Svar på tråden HJÄLP!!! ang. ägglossningstest/oregelbunden mens...!
  • Lundby87

Vad har du för flytningar för om dom e vanliga lotion eller att du inte har några skulle ajg testa att köpa et grav test. Men se till att sexa ikväll för säkerhetskull

• Tjejjen86

Hmm fan det har jag faktiskt inte tänkt på, brukar ha flytningar men tror faktiskt inte att jag har haft det idag! Hmmmm... klart jag skall sexa ikväll ;)

• Teskedsmamman

Beror på vad som menas med två streck, för att du ska ha ägglossning ska teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket, det kan nämligen vara två streck på det hela ändå.

Om du har lika/starkare streck än kontrollstrecket så föreslår jag att du gör ett gravtest för att kolla ifall det är graviditet eller ägglossning på gång.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.24) BF - 070723
  • Tjejjen86

Dom var likadana, lika svaga. haha kanske inte behöver oroa mig ;)

• Lundby87

Bara så du vet man måste inte alltid ha dessa äl liknande flytningar precis vid uppningen men tappen kan ha detta på sig. Om du e en tappkännare eller vet hur den sitter vid äl och mens så kan du ju bara kolla i vilket läge den sitter. Detta med att du fått två streck på äl testet betyder ju också om jag fattat det rätt att äl kommer ske inom 48 timmar så testa dej på söndag om ingen äl slem finns då måste det ju typ vara en grav eller?

• Lundby87

Mm kom på en sak faktiskt vet ej hur bra den funkar men a man kan ju inte ha äl i 100år om du har den billigare varianten så testa imån å på sön å måndag för visar den äl alla dessa dagar så e det nått skumt

• Tjejjen86

Tänkte också på det att jag skall testa några dagar i följd nu =)

• Tjejjen86

Hmmm nu har jag haft positiva ägglossningstest tre dagar i rad? är det normalt eller????

Svar på tråden HJÄLP!!! ang. ägglossningstest/oregelbunden mens...!