• allimacallimac

tvättservetter??

Har läst lite nu att det inte alls är bra med tvättservetter till bebisarnas rumpor..
    Jag har använt pampers sensitiv våtservetter till min lillkille... 2 veckor e han nu..
    Ska man kanske sluta med det o bara tvätta med vatten..

Vad gör ni?
    Våtservetter eller vatten?? (hur gamla e era barn)

Älskar mina pågar
  • Svar på tråden tvättservetter??
  • flingflong

Vatten och tvål när det behövs. har gjort så sen han föddes. Idag är han 16 månader.

Livet är för kort för att bråka
  • Förhoppningar

Min dotter är drygt 6 månader. Vi använder vatten när vi är hemma och våtservetter här vi är ute. Rumpan hennes mår hur fint som helst.

• Grannen

Jag har enbart använt vanliga torra servetter förutom i skötväskan. Vill inte medvetet använda servetter med massa konstiga kemikalier i!

• Förhoppningar

Åh, glömde. Vatten och olja om det behövs. Ingen tvål.

• Isa75

Läste en bra grej i en annan tråd att man kan köpa tvättlappar, såna där i skumgummi, klippa dem på mitten och blöta ner dem med vatten och lite olja. Man kan spara några i en plastpåse eller burk och använda som våtservetter även när man är ute. Jättesmart tyckte jag så nu köper jag inga fler våtservetter.

• MartinaE

Jag kör med våtservetter, tycker det är supersmidigt! =) + att hon aldrig blir röd i rumpan när man använder icas egna med aloe vera!

• hejlis

Nix, använder nästan aldrig våtservetter. Har bara i bilen för nödsituationer. Vill inte tvätta henne med en massa kemikalier, mineraloljor osv. ...använder "torra" tvättlappar med vatten + lite olivolja om det behövs.

• Mamma och Mor

Använder bara våtservetter när jag inte har tillgång till vatten, dvs då i regel är på äventyr utanför lägenheten.
    Hemma används bara tvättlappar som jag fuktat med vatten och inget annat.

• timberhochmandie

Nej, inga våtservetter hemma! Otroligt otrevligt med allergiframkallande ämnen, och var det inte t.o.m. cancerframkallande ämnen i något test? Varför i hela friden när man har vatten hemma? I skötväskan har vi servetter, men hemma är det bara vatten som gäller!

Svar på tråden tvättservetter??