• killotjejmamma

Vad köper man till en 6 årig kille i födelsedagspresent??

Min kille fyller 6 år i maj och jag har totalt hjärnsläpp på vad jag ska köpa till honom. Kan man inte få lite tips och idéer???

• Svar på tråden Vad köper man till en 6 årig kille i födelsedagspresent??
  • FaithHeavenly

Bionicle? Dvd? Lärspel till datorn?
    En heldag med bara mamma eller pappa där ni åker iväg på nåt event, går på bio, äter ute, allt vad han själv väljer.

• killotjejmamma

Ja just det bionicle har han pratat om. Nån dvd film blir det säkert brukar alltid kunna bli nån till födelsedagen eller jul. dataspel var ett bra tips men tyvärr har han spel som ligger sedan i julas som inte är uppackat ännu. En heldag med mamma och pappa är ju kul men det försöker vi fåtill ändå nån gång Tack för tipsen!!

Puffar för mer förslag???????????

• Engel 27

Våran kille fyllde nyss 6 år.
    Då blev det Turtles,batman,lego,spel,böcker.
    Fast det var nog Turtles som var mest uppskattat

• killotjejmamma

Ja turtles är väldigt populärt hos oss också men han fick en hel hög vid förra födelsedagen. Gah vad jobbigt snacka om i-lansproblem!!! Det känns som han verkligen har allt och i mängder också, men han måste ju få nått när han fyller. Tyvärr har vi väl köpt rätt så många paket till barnen när de fyllt år och till jul så de förväntar sig ju mer en två paket också.

• annie29

min kille gillar pokemon.
    Kanske nå roligt sällskapsspel,min grabb fick i julklapp som hade valts ut till det bästa spelet i år,kommer ej ihåg vad det hette.
    Men det var nå dinosuariespel.

• Engel 27

Gillar han lego så finns ju det alltid turtles och batman och dom andra gubbarna i legoform.
    Så man kan bygga lite själv också
    Lite roligare än bara själva gubbarna.
    men jag vet hur det känns,min son onskade sig också turtles förra året +jul,så han har rätt många nu + alla tillbehör. Man vet ju inte var dom ska göra av alla saker snart

• williewillie

Eftersom vår kille fyller år på våren precis som din köper vi alltid utomhusleksaker, en cykel är stående. Skateboard, inlines, utomhusplockepinn, boule, flygande drake, kubb, vattengevär.. det finns massor! Hoppas du hittar nåt bra!

• killotjejmamma

Tack för alla tips jag känner mig lite omöjlig. Han har inlines och massor med uteleksaker också. Men jätteplockepinn var ett kanontips, det spelade vi hos ett par kompisar förra sommaren och han tyckte det var kul.

• MBert

Styltor! Mycket uppskattad present till killar i den åldern. Liksom skateboard.

• Nana 24

Ta med honom i affären Toys r us eller BR eller vad som helst på en "tittrunda" jag brukar göra sådana i förebyggande syfte så ser man vad som "verkar intressant" jag brukar säga att vi ska se på en present som vi kanske ska köpa till X eller så lättlurade är de ju fortfarande (åtminstone vår)
    Men det är inte lätt, vår fyller 6år 24 april så vi måste hitta något med snart...

• killotjejmamma

Funderar på att köpa honom en hockeyhjälm, fel säsong visserligen men han ska börja spela i höst och då kan det ju att ha lite grejer fixade tills dess. Funderar också på en skolväska för det är dags för förskoleklass till hösten, allt för att få lite paket tills födelsedagen. Jag kan verkligen inte komma på något, till lillasyster som fyller 3 år dagen innan kan jag komma på hur många saker som helst.

• killotjejmamma

Motager gärna ännu mera tips

• Dodis

Kapplastavar kanske. Det fick min brorson när han fyllde fem och han ville ha mera när han fyllde sex förra månaden.

• plutto

Vår son fyller oxå 6 år om ett par veckor och det är verkligen BARA Bionicle som gäller då...
    De nya Barraki-modellerna är högst på önskelistan. Sen vill han ha Bionicle Heroes till PS2...
    Och några andra Bionicle grejor..

Vi håller dock på att fixa till hans rum så han kommer att få lite inredningsgrejor typ lampor & väggdekorationer etc.

• killotjejmamma

Jag puffar fram tråden lite

• killotjejmamma

Har nu varit och köpt en cykel, en sparkcykel, walkietalkie, spel, playmobil, hockeytröja, massa kläder som han kommer att bli så glad för NOT, Hockeyhjälm, sedan hinner det nog bli några paket till.....

• Marie4barn

Vi köpte en cykel....med eldflammmor på;)
    Sen lite småpakter....saxar..pennor...suddi...mm...pysselkillen;)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • killotjejmamma

Har också köpt en cykel med eldflammor på en siverfärgad monark

Svar på tråden Vad köper man till en 6 årig kille i födelsedagspresent??