• Jennyrockar

Roliga 1:a Aprils skämt!

Hjälp!

Jag är alltid den som blir lurad på 1a April, men i år e jag lite tidigare ute å tänkte försöka planera nåt skoj, så ge mej tips!!

Vad ska ni göra för å lura era sambos tex?!

Eller vad har ni gjort för lyckade bus förr?!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Svar på tråden Roliga 1:a Aprils skämt!
  • vildamamma

förra året så läckte vår diskmakin vatten några dagar innan 1a april pga att en slang hade lossnat lite.
    så jag väckte sambon med att det var vatten överallt igen i köket den 1a april.
    så fort har han aaaalrig stigit upp hihi

i år får man se vad som händer. kan inte komma pånått all

♡ 5/3-07 Wildah våran solstråle ♡
  • Ronja88

Snor lite aprilskämt från ett annan sida som jag satt och gluttade på Hoppas ingen blir arg, men dom var ju så grymt bra!!

jag sa till pappa när han låg och halvsov;
    "Pappa, jag är gravid."
    "Mhmm."
    några sekunder efteråt:
    "VAD I HELVETTE?!"
    (för dom lite yngre)

eller denna, haha! måste fasen vara bäst

Jag körde nämligen "hulliganer som Nu står och vandaliserar Hela din bil " för mammsen för några år sen
    Så jävla kul alltså!

Väckte henne runt 11 tiden,hon låg och sov-mamma som vanligtvis är seg och morgontrött hoppade upp ur sängen på 2 sek,sprang ner till hissen och ut på gatan i Bara (ganska så genomskillnigt) nattlinne för att ta fast ungjävlarna

Hahah fy fan vad folk stannade till och glodde när hon helt rabiat sprang ut där och ser sig omkring och bilen är helt orörd!
    Så lutar jag mig ut ur mitt fönster på 5:e våningen och gapskrattande skriker ut "April April din dumma asill *eller vad det var man nu sa?* ) och DÅ började hela jävla grannskapet att asgarva-även mamma

Hahah näe,Fan i mig det bästa april-skämtet jag dragit i mitt liv!

eller denna..

mim pappa har en egen glass bil, efter som han har eget företag. så förra året väckte jag pappa o sa,
    - får dom killarna på moppeder klottra på din bil?
    pappa
    - VA FAN SÄGER DU ?
    jag
    - ja dom står där ute nu
    pappa
    - vad i helvete,

så när han kommer ut står min granne i morgon rock och ska hämta posten och pappa skriker, JAG SKA POLIS ANMÄLA ER!
    min granne har inte vågat hämta posten sen dess hahah

• Ronja88

Vet inte vad man ska hitta på imorgon, måste göra något riktigt jävligt Fast jag och min mamma pratade ju idag på att det är 1:a april imorgon så då kanske det inte funkar eftersom hon antagligen kommer att fatta om det händer något..

Funderar på att flytta ena bilen så dom tror att nån har snott den *hehe*, men eftersom jag inte har körkort (kan knappt köra) så måste jag ju nästan be någon om hjälp och då blire ju inte lika kul.

Eller gömma något så dom blir riktigt galna *haha* men vad..??

• Sessan87

1 april är här! än ligger sambon och sover, men vaknar snart. vad ska jag göra för buuuus?

• Jennyrockar

Ja samma här, sambon sover, hade en liten fundering på å säga att jag e gravid IGEN (3e ggn i såfall !!) å försöka hålla masken, se när han svimmar typ!!
    *asg*

• Killarna Larsson

e så himla dålig på att "ljuga".. hehe,

men för nåt år sedan så ringde min moster till oss, då svarade min sambo.. o hon sa att han skulle gå ut för det är en jätte stor luftballong som snart skulle landa på vårat tak.. min sambo han gick genast ut o gick ett varv runt huset.. sen så ringde moster tillbaka o frågade om han hade sett nån luftballong.. hehe, näää, sa han..

april, april din dumma sil......haha

Världens stoltaste morsa ! ! !
  • Baammbbii

Min ena son sa precis... *Mamma vet du att pappa har köpt en ny cross till mig* Jag svinförvånad o tänkte.. men han har ju en nästan ny *fundera fundera* o sen kom April april.... skitunge!!!

• Anna m Hampus och liten i magen

För nåt år sen på jobbet (jobbar som pers.assistent) så kom grannen in till oss o sa att dom skulle stänga av vattnet och att nu fick vi minsann fylla spannar o flaskor så att vi klarade oss hela dagen. Så vi våra nötter stod där och fyllde vatten, ett bra tag senare så ringde hon o sa: Duu, jag tänkte på en sak, vad är det för dag idag egentligen?
    Snacka om lurad

• Beatrize74

Jag är lite stolt över mina första aprilskämt faktiskt.

En gång skrev jag ett brev från "Vägverket". För att han inte skulle se att det var utskrivet på skrivaren så gick jag till Posten och kopierade det på vanligt papper Han tittade faktiskt på stämpeln och sade att det var en av sakerna som också gjort honom förvirrad)

Jag skrev brevet, skrev adressen och lade i vårt brevinkast. Komplett med logotype och kuvert stod det så här:

"

Fotografering av E18-E20  För att kunna ta fram arbetshandlingar inför en eventuell ombyggnad av E18-E20 mellan Arboga och Örebro, kommer Vägverket Region Mälardalen att påbörja förberedelse för flygfotografering. Inför flygfotografering kommer fältmätningar göras i området söder i Arboga. I området och i dess närhet och i samband med dessa mätningar, kommer mätpunkter att läggas ut i terrängen. Mätpunkterna märks ut med vita skivor och det är mycket viktigt att dessa inte flyttas eller tas bort innan flygfotograferingen är utförd. Vi ber Er vänligen att flytta på bilar, cyklar, ev. utemöbler så att en så  markautentisk bild som möjligt kan tas vid flygfotograferingen.

Berörda hyresgäster med bilar parkerade på Storgatan, Trädgårdsgatan och Munkgatan hänvisas till parkering på Stortorget, Järntorget samt parkeringen vid Strandparken

måndag 5 april (annandag påsk). Flygfotograferingen sker 10.00 – 13.00. Arbetet kommer att bedrivas så försiktigt som möjligt, men troligen måste vi röja lite i vegetationen. De eventuella skador som uppstår på mark och växtlighet kommer dock att regleras av Vägverket. Flygfotograferingen och tillhörande mätningar kommer att utföras av Maxigraf AB i Göteborg. Upplysningar om flygfotograferingen lämnas av Björn Sauter på telefon 016-15 70 00 eller 070-526 97 29. Markfrågor besvaras av Ronny Andersson, telefon 016-15 70 00 eller 070-641 86 98.  

Tack på förhand!

"

• norgesessan

jag klarade intelura sambon iår...jag forsökte då han att få panik over at vi hadde forsovit oss...jag skulle börja jobba om 3 minutter, (7:57) han skulle börjat 7...men han gick inte på at det var måndag idag...

• Mecii

ni som är gravida kan väl stå och gallskrika utan för rummet sambon lr ngn sover "NU KOMMER DEEEEEN" AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.....

jag vet inte vad jag ska dra till sambon..vågar inte göra ngt nu får inte väcka honom förns vid 12-tiden...måste få hans 13timmars sömn annars blir han grinig...kanske ska köra med att hans bil står och brinner.....

• Jennyrockar
    Mecii skrev 2007-04-01 08:24:33 följande:
    ni som är gravida kan väl stå och gallskrika utan för rummet sambon lr ngn sover "NU KOMMER DEEEEEN" AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.....jag vet inte vad jag ska dra till sambon..vågar inte göra ngt nu får inte väcka honom förns vid 12-tiden...måste få hans 13timmars sömn annars blir han grinig...kanske ska köra med att hans bil står och brinner.....
    TRETTON TIMMARS SÖMN?!!!

Bara DET Är ju ett skämt!!!*asg*
  • Mecii

Jennyrockar....mmmm...hahaha...men han är som han är.....låter honom njuta av denna tid....för när barnet kommer i slutet av augusti så är den tiden över...HAHAHAHA....

• white cheese

Försökte lura min man imorse... men jag var nog mer sovande än han, så det blev inte så mycket skämt av det. Tänkte få honom att tro att han hade snoozat sin klocka för många gånger, så att han nu var försenad:

Han: Förlåt. [för att väcklarklockan väckte mig också, fast jag hade sovmorgon]
    Jag: Det är lugnt, jag var redan vaken. [ren lögn] Och jag har varit vaken nu under tiden som din klocka har ringt typ tio gånger.
    Han: Jaha.
    Jag: [irriterad för att han inte reagerar] Jag försöker lura dig här, så att du ska tro att du är försenad!
    Han: Jamen klockan har ju ringt tio gånger.
    Jag: Jaså...

Var nog sämsta aprilskämtet hittills. Lärdom: Man ska inte skämta om man inte är vaken själv.

Svar på tråden Roliga 1:a Aprils skämt!