Jag är lite stolt över mina första aprilskämt faktiskt.
En gång skrev jag ett brev från "Vägverket". För att han inte skulle se att det var utskrivet på skrivaren så gick jag till Posten och kopierade det på vanligt papper Han tittade faktiskt på stämpeln och sade att det var en av sakerna som också gjort honom förvirrad)
Jag skrev brevet, skrev adressen och lade i vårt brevinkast. Komplett med logotype och kuvert stod det så här:
"
Fotografering av E18-E20 För att kunna ta fram arbetshandlingar inför en eventuell ombyggnad av E18-E20 mellan Arboga och Örebro, kommer Vägverket Region Mälardalen att påbörja förberedelse för flygfotografering. Inför flygfotografering kommer fältmätningar göras i området söder i Arboga. I området och i dess närhet och i samband med dessa mätningar, kommer mätpunkter att läggas ut i terrängen. Mätpunkterna märks ut med vita skivor och det är mycket viktigt att dessa inte flyttas eller tas bort innan flygfotograferingen är utförd. Vi ber Er vänligen att flytta på bilar, cyklar, ev. utemöbler så att en så markautentisk bild som möjligt kan tas vid flygfotograferingen.
Berörda hyresgäster med bilar parkerade på Storgatan, Trädgårdsgatan och Munkgatan hänvisas till parkering på Stortorget, Järntorget samt parkeringen vid Strandparken
måndag 5 april (annandag påsk). Flygfotograferingen sker 10.00 – 13.00. Arbetet kommer att bedrivas så försiktigt som möjligt, men troligen måste vi röja lite i vegetationen. De eventuella skador som uppstår på mark och växtlighet kommer dock att regleras av Vägverket. Flygfotograferingen och tillhörande mätningar kommer att utföras av Maxigraf AB i Göteborg. Upplysningar om flygfotograferingen lämnas av Björn Sauter på telefon 016-15 70 00 eller 070-526 97 29. Markfrågor besvaras av Ronny Andersson, telefon 016-15 70 00 eller 070-641 86 98.
Tack på förhand!
"