• Leeloo

Jätteprickig 5-veckors bebis

Visst är det så att bebisar kan få massa hormonprickar i ansiktet runt den åldern? Och att det inte måste bero på nåt jag ätit? Eller? Jag kommer inte ihåg att sonen blev såhär prickig, men dottern är ju som en prickig korv. Han har tom lite prickar på öronen.

Jag är inte nöjd med hur jag ser ut, jag är bara för lat för att göra nåt åt det
  • Svar på tråden Jätteprickig 5-veckors bebis
  • Siri2006

Det är nog bara hormonprickar, vår tjej hade också mycket. de försvann gradvis, var helt borta vid ca 3 månader.

• Gelis14

min tös har också varit prickig från och till. INget farligt sa bvc till mig utan just våra  hormonerna som du själv säger. Nu är vår tjej 9 veckor och har nu inga alls.

• JCA

Skulle också tro att det är hormonprickar. Alla sa till mig att jag hade ätit nåt konstigt men så var det ju inte... Mina barn var JÄTTEprickiga...

• Leeloo

Haha jag känner mig helt newbie trots att detta är mitt andra barn. Tack för era svar.

Jag är inte nöjd med hur jag ser ut, jag är bara för lat för att göra nåt åt det
  • crazy hannah

min son är också 5 veckor och han har också precis fått en massa prickar,,

Gabriel vår skatt
  • sweetanna

dottern är 6 veckor och är och har varit prickig som en korv en längre tid. Nu har jag mjölkförbud i en vecka för att se så att det inte är det som hon regagerar på...först sa bvc att det var hormonplitor nu gissar de på en reaktion av mjölk, jag vet inte vad jag ska tro riktigt...

Jag smörjer även plitorna varje dag med mjkgörande Miniderm eftersom de är lite torra.

Nästa vecka ska jag helt utesluta apelsinjuice, jag har nämligen druckit det till frukost och jag tror nog att är det något hon reagerar på så är det det.

Har era barn även plitor på bröstet/nacken o i hårbotten?

• Leeloo

Hon har några få prickar på bröstet och i nacken.
    Men får man verkligen prickar om man inte tål mjölk? Det är väl bara magen som reagerar då?

• dunderhonung

På bvc sa de till mig att prickarna brukar vara som värst just runt 5 veckor så det var inget jag behövde oroa mig för. Därför behöver du nog inte heller det!

• sweetanna

Leeloo, ja jag har också trott att magen borde reagera om det är mjölk som hon inte tål..ger det en vecka ändå...

• Mora

Min dotter blev allergisk mot mjölk när hon ammades, det blev som flammigt runt munnen på henne, man ser skillnad på hormonprickar och allerigsk reaktion

• Tulip

Min lille kille blir 6 veckor imorgon och han har den senaste veckan fått enormt mycket prickar. Men som flera redan skrivit så sa bvc även till mig att det var helt normalt. Beror alltså inte på något som jag har ätit.

• Linndan

min tjej har röda prickar i ansiktet, nacke o bröstet.
    kanju vara värmeutslag också. :S
    ska till bvc imorgon så får hon titta. haft så i över en vecka nu.

• Snarkofagen

Filur fick prickar över hela kroppen vid 5 veckors ålder och det är tydligen väldigt vanligt. Och ja, citrusfrukter var min stora passion vid den tiden och hon reagerade VÄLDIGT kraftigt på citrus. Så nu är det ajöss med morgonjuicen...

• Mamma och Mor

Troligen hormonprickar.
    Min dotter var prickig som en medvurst under några veckor oavsett vad jag åt. Det såg mindre kul ut men själv var hon helt opåverkad av prickarna.
    Bild finns i galleriet, hon ligger på skötbordet och ler och är helt prickig i ansiktet :)

• temple of love

Lillkillen var också full av prickar under två veckors tid, helt normala hormonprickar och inget att göra sa bvc, men jag började smörja med idomin ett par gånger om dagen ett par dagar och det blev enormt mycket bättre! Prickarnma var ju fortfarande kvar men inte alls lika mycket. Prickarna vart ju torra vilket gjorde det mycket värre, speciellt i ansiktet.

• kickan gbg

sweetanna
    min dotter hade när hon var bara några veckor jättemycket prickar finns bild i mitt galleri. uteslöt mjölk sen i julas och varit och tagit pricktest, inget utslag alls, man när jag nu så smått börjat med mjölk i form av lite ost är hon prickig ändå.. lurigt det där

• Leeloo

Nu har prickarna i ansiktet lagt sig en aning men det har blivit fler på bröstet. Dom är lite fnasiga så jag ska nog smörja med lite olja oxå.

• Dodis

Min lillkille får lite prickar om jag äter fisk eller räkor. Inget farligt sa BVC och de försvinner snart igen när jag äter annat.

Svar på tråden Jätteprickig 5-veckors bebis