• brokig

Roliga missuppfattningar/okunskap

Det händer ju så ofta att någon fått för sig att det är på ett visst sätt och sen vägrar ge med sig, eller så har de missförstått något som alla andra känner till. Har ni några roliga exempel:

1. Min korridorskompis tror att det bara är tandkrämen Pepsodent Super Fluor som innehåller fluor. Jag har upplyst honom att nästan alla tandkrämer på svenska marknaden innehåller fluor och att han lika gärna skulle kunna köpa någon annan sort för att kombinera med andra behov såsom tandsten, blwkning etc men han vägrar ge med sig och hävdar att "det blir enklast att köpa PSF"

2. Min kusin som är 41 år trodde ända fram till för något år sedan att New York låg i England. Samma kusin blev ju också väldigt konfunderad när hon i Barn-Geni fick frågan om hur många världskrig som ägt rum. Hon hade ju hört talats om det första och det andra, men kanske var det något innan? Hon gissade på tre.

• Svar på tråden Roliga missuppfattningar/okunskap
  • estevezz

Hur länge trodde inte jag att psalmen "Tryggare kan ingen vara..." som vi sjöng i skolan under morgonsamlingen handlade om en räka. "Trygga räkan ingen vara..."

• julmusten

Jag har en hel del, men eftersom pasken ar runt hornet sa kan jag ju dela med mig med att jag inte fattade att fettisdagen och askonsdagen var FET tisdagen och ASK onsdagen forran jag flyttade hit. Jag trodde de var dagar som firade fettis och askon. Vad fettis och askon var tankte jag dock inte sa mycket pa!!

Ja, just det, jag flyttade hit nar jag var 19!!!

• Henax
    brokig skrev 2007-03-31 12:11:13 följande:
     Samma kusin blev ju också väldigt konfunderad när hon i Barn-Geni fick frågan om hur många världskrig som ägt rum. Hon hade ju hört talats om det första och det andra, men kanske var det något innan? Hon gissade på tre.
    Skrattande Underbart!!! Skrattande  Fantastiskt skoj!!! Skrattande 
  • Urpan

Jag har alltid trott att trädgårdsverktyget "häck-sax" hette häxsax. Vad häxor hade med det att göra förstod jag dock inte =)

• Morbid Mistress

Att bara för att man har BF ett visst datum så betyder det att barnet kommer precis då. Att går man BF+1 är man helt plötsligt överburen fastän man inte räknas som överburen förrän man är i v42+0 då det är fullt normalt att en graviditet är mellan 38-42 veckor.

• Fenderine

Det värsta jag varit med om är när jag hamnade i en dispyt med min lillasyster om MIN DOTTER är född den 4 eller den 5 juni... Hon hävdade med bestämdhet att hon är född den 5, det var hon minsann stupsäker på eftersom en kompis till henne fyllde år den 5 och det hade hon faktiskt tänkt på då när min dotter föddes att det var samma dag...

Är inte detta HELT absurt???

• Jessica201

Fenderine - underbart :)

• brokig

Jo, det var hemskt absurt, och så fånigt att inte ge med sig på en sån punkt.

• brokig

Min mamma berättade att hon trodde Folkets park hette Folkes park när hon ung. Lite intressant misstag.

• Trissvinnaren

Jag trodde att det var någon som hette Arne (troligtvis tidigare anställd på Apoteket)som hade läsk-fabriken när jag var liten, det står ju på flaskorna: Apotek-Arnes hallonsoda osv...jag saknar nästan Apotek-Arne lite nu när jag vet att han inte finns

Trodde också att telefontrådar hette till-och-från-trådar eftersom de går till och från stolparna...

Och så undrade jag vad en diamantiskyn var för något, frågade mamma men hon fattade inte vad det var jag inte förstod, en diamantiskyn är ju en diamantiskyn liksom...först när jag förstod vad det var kunde jag berätta för henne att jag inte hörde att det var flera ord, utan trodde det var ett, såklart visste jag vad en diamant i skyn var! (som man sjunger om i "blinka lilla stjärna")

Kommer inte på mer nu, men det var en hel del jag trodde som inte visade sig stämma när jag fick hela bilden klar för mig...

Svar på tråden Roliga missuppfattningar/okunskap