• Maliinka

Slänger ni en öppnad ketchupflaska...

... som har stått i rumstemperatur över natten - säg ca 12 timmar?

Jag har inte plus så jag kan inte göra en flashig undersökning, men ni kan väl svara direkt i tråden?

Jag och sambon är nämligen oense. Jag slängde en ketchupflaska som stått framme under natten, och han tyckte det var helt onödigt. Bara nyfiken på hur "andra" gör

• Svar på tråden Slänger ni en öppnad ketchupflaska...
  • pr32

NEJ! Jag har jobbat i "korvkiosk" och där stod ketchup o senap framme hela dagarna, la dem i kylen bara över natten.

• Drömmar och förhoppningar

Jag hade inte slängt den, normalt förvarar jag ketchup i skafferiet, och det mår den inte dåligt av. Hur länge tror du inte att den har stått framme i affären, och där är väl också rumstemperatur??

• HaJoMi

Jag har också slängt flera, men många restauranter har ju de framme "nattetid" så det kan ju inte vara någon större fara om det inte händer mer än en gång tycker man

• Maliinka

Pisan1 - men där är den oöppnad. Det är säkert ingen fara, men det är en känsla jag har

• isisisis

NEJ.Jag har min i skafferiet med öppet spjäll alltid.
    Det är så mycket socker,tomatpure och ättika i ,så det är naturligt konserverande!

• Maliinka

Okej, inser att jag är i minoritet

Fler svar önskas!

• Smultron ett

Nej, in i kylen med den igen

• The Arrow

På restaurangen där jag jobbade förut så stod den aldrig i någon kyl.

Jag skulle själv inte slängt ketchupen om den stått framme sådär, men ställt in den i kylen igen för att jag tycker den är godast att ätas kall.

En kompis till mig har sin i skafferiet jämt (utan spjäll) och det verkar gå bra =)

Svar på tråden Slänger ni en öppnad ketchupflaska...