• KaKje

ökat illamående efter v. 12 ???

Hej! Måste bara kolla om någon varit med om något liknande.

Jag har mått lite illa under graviditeten. Mest på morgonen och när jag inte ätit ordentligt. Det har oftast gått att äta bort illamåendet... ibland har det räckt med en halstablett...

Men i fredags morse mådde jag så illa att jag nästa spydde... åt en rejäl frukost och gick till jobbet. Det gick bra. På kvällen var jag så trött att jag somnade vid 7-tiden. Vaknade vid 21.30 och fick gå upp och spy för att jag mådde så illa...

Mådde lite illa när jag vaknde men inte så farligt. Åt frukost som vanligt och en extra macka vid 11-tiden. Blev sedan dödstrött och illamående igen. Har sovit i flera timmar. Har fått i mig lite mat och lite frukt men... mår fortfarande illa...

Detta känns konstigt. jag trodde att det höll på att avta.
    Vad tror ni. Är detta graviditetsillamående eller är det något annat?? Har någon annan varit med om att illamående ökat vid den här tiden när det "skall" vända och bli bättre??

Tacksam för svar!

• Svar på tråden ökat illamående efter v. 12 ???
  • angelica88

jajemän, jag satte igång å spy i v 14 :P

• Jullan02

jag började inte må dåligt förrän vecka 14 eller nåt, spydde dygnet runt med första barnet flera veckor och nu med andra höll det bara i sig två månader...inte så uppiggande att höra men jag tror att det kanske bara börjat.....sen kan man ju må illa nån gång ibland hela tiden, det där med illamående är väldigt individuellt

Jag var enormt sugen på pommes och smält ost...säkert hade jag saltbrist, oliver, isglass, illamåendet blev bättre några timmar

Men som sagt, det är SÅ olika hur man mår, hur länge osv osv

Den här gången provade jag postafen (vanliga åksjuketabletter från apoteket) tyvärr hann jag knappt ta nån så kom allt upp

Hoppas du snart mår bättre....jag förstår så väl hur det är

• Lotta

Samma här, mådde illa från v8 men började inte spy förrän i v13. Det gick över runt v17-18.

Postafen hjälpte inte alls för mig. Vad som däremot hjälpte var att röra på mig. Hade ingen lust att ens gå upp ur soffan för jag mådde så illa, men när jag började tvinga mig ut och gå snabba promenader blev det mycket bättre. Testa det!

• idacathrine

Yes man! Jag är i Vecka 12 (11+4) och nu känns det som mitt illamående ska dra igång på riktigt.

• Lise

Jag mådde illa och spydde från v.8-21. Hade mest hört att det oftast slutar efter v.12 men det där är väl så olika.

• pollykalasnjikov

jag mår inte alls illa lika ofta, bara på morgonen men det är först i vecka 19 (nu 22) som jag började spy när jag mår illa.

graviditeten är väldigt flummig. tror att man bara får acceptera läget...om man inte blir allt för dålig så klart.

• isolde83

mitt illamående började i v.11 och sitter fortfarande i, går in i v.15 imorgon.
    testade Postafen och dem hjälpte bra på mig men blev så sjuk trött så nu har jag fått Lergigan Comp.

• kaipiyonet

Har mått illa och spytt sen v.5 och mår fortfarande illa, är i v. 20 nu. Har prövat det mesta - Postafen, Primperan, åksjukearmband och efter att ha legat inne med dropp äter jag Esucos som hjälper sisådär. Jag hoppas illamåendet försvinner snart, man börjar bli less!!

• LB1978

Jag är i vecka 13, och jag spyr som aldrig förr.
    Har mått jätta bra fram till nu, nu kräker jag hela tiden.....
    Jag fattar inget.....
    När jag väntade mina pojkar kräkte jag på morgonen, sedan mådde jag toppen resten av dagen, men inte nu.....
    Kanske en tös????
    Men visst är det tufft!!!!!

Kram o lycka till, hoppas det snart avtar för oss alla.....

• Tesa77

Hejsan jag spydde till vecka 20 och mådde illa till vecka 32.

Svar på tråden ökat illamående efter v. 12 ???