Ont av ägg (?!) OT
Har nån någon aning om varför man kan få ont i magen av att äta ägg? Får värsta magknipet i flera timmar, gör otroligt ont.. jag är inte allergisk mot ägg. Förstår inte varför... hade så även innan jag blev gravid.
Har nån någon aning om varför man kan få ont i magen av att äta ägg? Får värsta magknipet i flera timmar, gör otroligt ont.. jag är inte allergisk mot ägg. Förstår inte varför... hade så även innan jag blev gravid.
Ägg är ganska hårdsmält, kanske kan vara därför?
Hej!
Känner igen det där, har aldrig tidigare varit känslig för ägg, men denna tredje grav. blir jag helt totalt uppblåst och öm. Bara kokta ägg inte äggröra eller omelett och så. Det tog ett tag att fatta att det var äggen jag inte tålde. Har ingen aning vad det kan bero på...
Fast jag får så här även om jag äter nåt som bara innehåller liiiiite ägg.. tex biffar, pannkakor, majonnäs osv..
Ahhh jag blir tokig, får så himla ont! Gick till läkare för det men dom tog några prover bara och sa att jag inte var allergisk mot ägg iaf.. sen så vet jag inte mer. blä.
Ditt mag-och tarmsystem kan bli känsligare vid gravidtet och du kan då reagera annorlunda på vissa ex. gasbildande födoämnen.
Bästa tipset är att försöka undivika ägg i kosten ett tag och se hur magen reagerar.
Mmm tack, men jag hade så innan graviditeten oxå..
Jag försöker undvika ägg men det är tråkigt när man inte vet vad det är..