• TjEjLiGaN

Min dator stänger av sig själv.

Jobbigt! Jag har bärbar dator. Har känt under o den är varm. Kan de vara att den har varit på fr länge el är de en säkerhetsgrej? Alltså me säkerhetsgrej menar jag att de kanske är på väg in nåt virus el så o då stänger datorn av sig för att skydda sig?

Jag har virus o spionprogram genom min bredbandsleveratör.

Min lilla tjej är mitt liv. Utan henne är jag ingenting.
  • Svar på tråden Min dator stänger av sig själv.
  • Den där Linn

Jag har samma problem. Ingen förvarning, ingenting. Slocknar bara.
    Jätteirriterande och jag anar att det är fläkten som spökar, men jag vet inte.

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • Mysis nr1

Vill inte oroa dig men när min stationära dator betedde sig så så hade jag fåt tin virus på den ......    Fick tyvärr formatera om hela datorn. Det började med att stänga av sig iblan och sen blev det bara värre. Men Det är säkert inte så för dig. Håller tummarna :)

***stolt mamma***
  • Wind Up Toy

Kanske är helt fel ute.. men det första jag skulle kolla är så att det inte är en energispar inställning...

Nu vet jag ju inte vad det är för märke du har på din bärbara men på min är det märkets egna inställnigs program som är länkat på skrivbordet men kan även kolla "egenskaper för bildskärm" och "inställningar" på energispar vid bildskärm
    (Högerklicka på skrivbordet, egenskaper, skärmsläckare)

hoppas det inte blev snurrigt nu, men det skulle jag kolla först

men det kan va många saker, för varm, inte för ström som den ska, virus ja usch massa saker

• TjEjLiGaN

Tack alla för er hjälp.
    Jag har kollat me virus o spionprogram. 1 spionprogram fanns o är borttaget. Kan de vara de som var problemet?

Min lilla tjej är mitt liv. Utan henne är jag ingenting.
  • Rebekah84

DU har rätt i TS att datorn sänger av sig för att skydda sig. Om den blir för varm så stänger den av sig därför och det ka du kolla. Har du kollat i loggboken? Där kan du få en hel del info. Sen så blådumpar troligen din dator innan den stänger av sig men det visas för kort tid för att du ens kan hinna ana att den finns där.

Grafikkortets drivrutiner kan vara boven, de jobbar nära kärnan, tillochmed i många gånger. Om det då blir en konflikt stängs datorn av för att förhindra skada och förlust av data.

Testa att uppdatera drivrutinerna för grafikortet som en början. Uppdatera BIOS på samma gång. Försök att få bort så mycket damm ur fläkten också.

Svårt att säga exakt vad, men börja med detta. Virus är det troligen inte.

• Rebekah84

Alltså, nej, det är inte spionprogrammet som är boven och det är inte energisparläget. Det är en bra grej att ha på så stäng inte av det.

• skorpionen80

Om den är varm är det mycket möjligt att den stänger av sig pga värme. Testa dammsuga den lite här och var, speciellt vid fläktarna.

• minnapinna

Det gjorde våran också. Vi skruvade isär den o dammsög fläkten och sen dess har det inte hänt.

Nora 15/7 -06
Svar på tråden Min dator stänger av sig själv.