• lillalillalillamysan

36 000 steg!!!???

Enligt tappa.se bör jag gå drygt 36 000 steg om dagen om jag vill gå ner 0,5 kg i veckan! Kan det verkligen stämma? Någon som vet hur många steg man skall gå för att gå ner i vikt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-31 20:16:12:
    Okey, nu har ReRant förklarat det hela för mig Jag har tittat på fel siffror, jag skall gå runt 5000 steg - det är ju mer än möjligt! Man skall titta under aktuella mål och inte där jag tittade. Titta in på tappa.se själva, nu verkar siden betydligt mycket mer trovärdig

• Svar på tråden 36 000 steg!!!???
  • The Arrow

Oj, det här vill jag veta också!

• lillalillalillamysan

Då puffar jag lite åt oss! Jag såg att en halvtimme cykling var värt 3900 steg. Då får jag ju inte göra något annat än cykla hela dagarna i ända

• strojes

Du får väl sätta på dig en stegräknare på morgonen och bära den hela dagen. Man går rätt många steg i sin vardag, mer än man tror. Så du kanske inte behöver öka antalet steg så mycket för att gå ner i vikt.
    När du vet vad du går normalt är det bara att fundera ut smygvägar att öka stegen. Tex hoppa av buss/tåg en eller ett par hållplatser tidigare eller gå till/från jobb/skola eller vad du nu gör om dagarna. Ta trappor i stället för hiss/rulltrappa.

• ReRant

Kollade precis på tappa.se. Du måste slagit in helt galna siffror i deras uträknare.

• Snö80

Jag har läst i ett antal tidningar att man ska gå 10 000 steg om dagen för att bibehålla sin form, vill man ner i vikt antar jag att man ska gå lite längre och självklart tänka på maten.

• strojes

36000 steg är ungefär 18km... det låter mycket. I snitt är ett steg 0,5 meter. Så 36000steg är alltså ca 18000 meter... Det är mycket att gå en dag.

• lillalillalillamysan

ReRant:

Steg Kcal
    Totalt IN: 25940 1297
    Totalt UT: 35940 1797
    Resultat: -10000 -500
    Dag Vecka
    Vikt-
    ändring -0.07 kg -0.5 kg

De här siffrorna är det jag får når jag sätter in mina siffror. skall jag inte tolka det som att jag skall gå knappt 36 000 (35 940) steg för att gå ner 0,5 kg?

• Chaplin

Allt över 7000 är bra. 10.000 krävs för att man ska minska. Att gå 10.000 steg på en dag är ganska mycket, att gå 36.000 steg är GIGANTISKT mycket!

• sweetpea

I så fall låter det ju enklare att bara äta lite mindre. Jag gick ner bra med 10000 steg om dagen. Om jag skulle gå 36000 varje dag skulle jag inte hinna jobba.

• lillalillalillamysan

Jag tror att jag skall testa och gå 10 000 steg om dagen. Jag håller med er andra - hur skall man hinna ha ett liv om man skall gå 36 000 steg

• ReRant

lillalillalillamysan> Nej du ska kolla vad det står precis under "Aktuella mål" vid "UT - steg". Där står hur många steg du ska gå om dagen. Tänk på att en normal medelsvensson går 5000 steg om dagen.

Där du kollar är den totala metabolismen inräknat omvandlat till antal steg (dvs hur mycket din kropp bränner i veckan av att bara hålla i gång kroppen).

• Annica74

Jag har hört att om man vill hålla vikten så ska man gå 8000 steg om dagen o om man vill gå ner i vikt så ska man gå 10 000.. Lycka till..

Svar på tråden 36 000 steg!!!???