Fin och gärna lite speciell present till nyfödd?
Inom ett par veckor kommer en vän till mig få en liten pojke. Kan någon tipsa om bra presenter man kan kan ge. Inte dop, utan just välkommen till världen-present. Gärna något till mamman också.
Inom ett par veckor kommer en vän till mig få en liten pojke. Kan någon tipsa om bra presenter man kan kan ge. Inte dop, utan just välkommen till världen-present. Gärna något till mamman också.
Ett litet kit till barnet: Dagstidningen från födelsedagen. Ett personligt brev från dig till barnet igenklistrat, att läsas i vuxen ålder . Foton på dig och din vän tillsammans.
Till mamman: bunt med kul (vecko)tidningar, bodylotion, resekit med smink, badbomber...
Vill man vara orginell ska man köpa allt annat än kläder
När vi fick sonen så tyckte jag att det var roligt att få klassiska leksaker från ex brio, de har nu skitsnygg design på sina leksaker... Men barnböcker är också roligt, ex sångbok med cd skiva till, som mamma och pappa behöver man fräscha upp minnet lite...
Som nybliven mamma så blir man väldigt torr i hyn så en mysig bodylotion, peeling odyl är en trevlig present, men tänk på att det inte ska dofta så mycket för bebisens skull...
Köp en liten fin barnstol i trä.
Måla den själv med fina mönster.Garanterat en present man behåller hela livet!
en fin lite speciell tavla som dom kan hänga i barnrummet .. behöver inte vara typ nalle puh, utan något som funkar även när barnet vuxit ut småbarnsåldern.. av min moster fick elina en tavla men en jättefin clown på och en hund. den funkar även nr hon blir större. den är oxå speciell för dom har gått till en konstnär och fått den målad så det finns inget annat där.
en annan bra present som vi var MYCKET tacksamma för som "välkommen till världen-present" var flera blöjpaket och våtservetter.
en bra bok till mamman kanske som hon kan läsa alla oändliga ggr man ammar tex..eller en ljudbok!! det var superskönt å lyssna på under nattamningarna när ja inte orkade läsa själv :)
kolla www.karleksforklaring.se...
Tack för alla fina tips! Jag hoppas verkligen att jag hittar något fint. "Lilla hjärtat"-boken till bebisen var speciellt fin.