• Anonym (jessica)

Påskpresent av sambo, eller inte????

Nu är detta kanske inte relationsproblem, men det är en fråga...

Jag tvivlar inte på att min sambo älskar mig, men han är jättedålig på att ge presenter, vilket jag tycker är ganska mysigt att få...
    Hade jag inte påminnt honom om att jag fyller år så hade han säkert glömt av att köpa present, julklappar skulle han gärna glömma av om inte alla affärer var noga med att skylta med det...

Nu är det snart påsk, och vi brukar ge varandra påskägg varje år.

Är det fult av mig att inte påminna honom om det i år, och bara köpa till honom.
    För jag vet att han kommer att skämmas över att han inte köpt något...

Skulle det kunna få honom att kanske komma ihåg högtider i framtiden? Eller är det bara bortkastad tid???

Och det är inte så att jag måste ha för lika mycket som jag köper till honom, det räcker med en tussilago om han nu inte vill "slösa" pengar på mig...
    Men bara det här med att bli ihågkommen, att veta att han faktiskt tänker på mig även när han inte är med mig...
    (Han har pengar, så det är inte där skon klämmer)

Eller något annat tips???

• Svar på tråden Påskpresent av sambo, eller inte????
  • Älgen

Min kille var jättedålig på att komma ihåg vilket jag blev jätteledsen över. Jag sa till honom att jag blev sårad och nu har han lagt in alla högtider i sig dator så han kommer ihåg. Nu minns han till och med namnsdagar!

• Lequisha

Alltså det här med högtidsdagar är jobbigt. Jag kommer aldrig ihåg någons. Inte min sambos, inte min mammas och nu senast i feb båda mina bästa vänner.

Det har INTE att göra med att jag inte tänker på dem. Jag vet mycket väl vilka datum som gäller för vad osv.
    Problemet är att hålla ordning på datumem dag för dag. Jag vet idag tex att det är lördag och sen tänker jag inte så mycket längre. Att det är den 31 mars ( tror jag ) hade jag inte haft en aning om ifall jag inte tänkt på det nu för att skriva detta

Förstår du hur jag menar. Jag tänker på min älskade sambo hela tiden och älskar honom mest av allt. Att jag sen inte grattar på "vår" dag tex har inte att göra med att jag glömt den, jag har bara ingen koll på vilken dag det är vilket datum.

Så påminn honom du tycker jag.

• tulipanrosen

Det spelar nog inte ngn roll om du köper till honom och att han ska skämmas och därigenom aldrig mer glömma,är man glömsk så är man. Och det kan alltid vara mycket! ibland på jobbet, i livet.. Och det är inte jämt det första man tänker jämt att man ska komma ihåg en påskpresent när man kanske oxå ska vara nervös för ngt på jobbet eller så.
    Jag förstår att du vill att han ska vara romanstisk mot dig, men du ska inte få honom att må dåligt genom att skämmas tycker jag. Min man är oxå dålig på att minnas. Men jag kan få mycket ibland när han kommit ihåg eller blommar ibland bara sådär - jag tycker du ska låta honom vara som han är.
    Det viktiga är ju att han älskar dig och är snäll..eller?

• Majsan70

Kanske skulle ni strunta i presenter o hitta på något trevligt tillsammans istället. Nåt som man kan minnas en stund?

Själv köper jag vare sig presenter till jul, alla hjärtans dag eller till påsken till min sambo. Han får på sin födelse dag. Vi förösker istället göra vardagen till guld, ta tillvara på varandra och hitta på mysiga saker tillsammans.

• Sector primordius invalidus

Bättre tips, istället för ett påskägg så köper du honom en sjysst mobiltelefon/pda som han kan synka med sin kalender i datorn så missar han inte något hädanefter.
    Jag talar av egen erfarenhet, skulle aldrig kunna hålla reda på saker utan mina mobiler

- Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en... -
  • Verkligen

min kille e lika slarvig med presenter.. jag får grejer ofta, men aldrig att han kommer ihåg årsdagar påsk osv.. får konstant påminna honom.. förra året köpte jag en skitsnygg klocka och dyr dessutom och gav i påskägget.. jag fick inte ens ett ägg med godis.. killar alltså..

• Anonym (123)

hahaha ja har ej fått mitt alla hjärtans dags kort än som han gjort och ligger på hans jobb. De är inte lätt för dom att komma ihåg saker det är inte deras grej liksom :)

• Rebekah84

Sector primordius invalidus:

har du flera mobiler för att komma ihåg att ta med dig mobilerna och för att komma ihåg att komma ihåg att komma ihåg....

• LCroft

Min man är jättedålig på att komma ihåg sånt. Men jag är inte mycket bättre själv heller, så vi beslöt för länge sen att strunta i att köpa varann presenter på såna dagar som det s.a.s hör till att man gör det, förutom födelsedagar då. Utan istället kör vi med att när andan faller på så köper vi istället och faktiskt tycker jag det är roligare att få en blombukett eller ett smycke när man inte förväntar sig det

• Anonym (jessica)

LCroft: Då skulle jag aldrig få något... *ler*

Skönt att höra att det inte är bara min karl som "inte bryr sig"... (Läs: glömmer)

Men jag ska fortfarande köpa ett påskägg till honom, och sedan får det bli som det blir... får jag inget så kanske jag kan tigga till mig 10 spontana straffkyssar fördelade under hela dagen.

• Emi76

Kan du inte låta ett härligt, frestande påskägg ligga framme lite så att han "råkar" se det, alltså inte att han ser vad som är i utan bara ser att du har köpt nåt...
    Lömskt men effektivt..

• Daidi

Gör som Marge i Simpsons, köp något själv till dig från honom!

• Anonym (vinter)

Min man glömmer alla årsdagar, andras födelsedager etc. Jag påminner honom, men inte för att jag förväntar mig presenter utan för att jag vill göra något tillsammans med honom de dagarna. Vår årsdag glömmer han även om det är dagen före hans egan födelsedag.

Födelsedagar är vi båda hopplösa på inte våra egna men andras, vänner och familj. Därför skriver vi upp i alla almanackor.

Dagen vi gifte oss hoppas jag han kommer att komma ihåg, men jag får se vad som händer den dagen det är dags. Förhoppningsvis kommer han ihåg då han själv sagt att det är den lyckligaste dagen i hans liv.

• Sector primordius invalidus
    Rebekah84 skrev 2007-03-31 21:28:19 följande:
    Sector primordius invalidus: har du flera mobiler för att komma ihåg att ta med dig mobilerna och för att komma ihåg att komma ihåg att komma ihåg....
    Där slog du spiken i huvudet =) Det går som i en ring [höhö] hela mobilligan
    Nej då, mobilgeek och jobbar mycket med det. Får man de kastade över sig så är det dumt att inte leka med dem. Som att inte äta allt av en buffé
    - Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en... -
Svar på tråden Påskpresent av sambo, eller inte????