• Anonym (Lessen)

Han saknar mig inte:-(

Min man har åkt bort över helgen. Första gången sedan vi träffades för 4 år sedan. Och han saknar mig inte. Visst jag kan tänka mig att han tycker det är skönt å komma bort från våra energiska barn och även från vardagen, men jag blir riktigt lessen faktiskt över att han inte saknar mig. När han sa att han saknar barnen så sa jag att saknar du inte mig? Då sa han att du har ju mens så vi kan ju inte ha sex ändå. För övrigt är han lika gullig som vanligt när han ringer och så, men jag tycker ju att han borde längta efter mig lite i alla fall.

Behövde nog bara få skriva av mig lite..

• Svar på tråden Han saknar mig inte:-(
  • Mialia 2

Har tar dig nog för givet lite grann. jag skulle nog själv åka bort en helg och bara höra hur ungarna mår om jag hade en sån karl. men nu är jag ju ensam, så det är lätt för mig att säga.. Hoppas han skärper sig

• LuMa

I mina öron låter det som ett skämt.
    Om sambon eller jag åker bort några dagar så brukar jag inte heller sakna honom så mycket, jag tycker det är skönt att få vara ifred några dagar.
    Sen är det ju förstås roligt när han eller jag kommer hem igen!

Same shit, different name..
  • Anonym (Lessen)

Jo..det kan nog vara så att jag är lite överkänslig när det gäller sådant på grund av tidigare förhållanden som inte varit bra. Jag unnar honom verkligen att komma bort. Grejen är den at jag är så van vid att vara med honom för vi har inte varit ifrån varandra en enda dag. Blir nog lite känslig på grund av det

• LuMa

TS:
    Ja, då är det ju jobbigare förstås om ni inte har varit ifrån varandra tidigare.
    Första gången är alltid värst.

Same shit, different name..
  • Anonym (Lessen)

LuMa: Ja, det är nog så ja och det är ju bra at han saknar barnen i alla fall

• Kriya

Jag blir lite förvånad att ni levt tillsammans så länge och Du är så osäker på hans känslor.

Jag får en spontan känsla att Du kanske har tappat bort Dig själv någonstans i barnafödande, krav, ansvar och allt, och att det kanske snarast är Du själv som behöver ge Dig en bekräftelse innan Du funderar på hans känslor?

Om det är så att Du just nu inte orkar/kan/vill älska Dig själv så påverkar det kanske Din önskan att han ersätter detta? Om så är fallet kan tyvärr ändå ingenting ersätta det grundläggande i att älska sig själv.

... eller känns det som att ni håller på att glida från varandra?

Jag har själv småbarn, så att han kan tycka det är skönt med lite egentid förstår jag och det behöver ju inte alls betyda att han inte älskar/saknar Dig. Kanske ska Du bara önska för honom att han får vila upp sig så mycket han hinner och kan - utan saknad och dåligt samvete. Eller hur? Att ge det till varandra kan rädda en småbarnsrelation, tror jag.

... + att ni ser till att ordna så att ni får lite man-kvinna-tid utan barn, då och då.

• Anonym (abc)

det är nog jobbigare för dig att va ensam för de e du som sitter hemma utan honom men hade de varit tvärtom så hade de varit jobbigt för honom med att vara ensam hemma va gör man hemma jo tänker på sin partner för han e ej där å han alldtid varit där. men han däremot kanske har folk runtom sig nu vet ja ej var han är men om han har det så hinner han ju ej sakna..

• Anonym (Lessen)

Kriya: Tid för varandra har vi aldrig. Har inte så lätt att få barnvakt tyvärr. men du har nog rätt i en hel del su skriver. Jag är kanske lite osäker på hans känslor för mig utan anledning. Beror nog på mitt tidigare förhållande. Glider ifrån varandra gör vi inte, tack och lov

Anonym(ABC)Jag vet att han älskar mig och det är nog så att jag som sitter hemma känner mer saknad och hinner sakna honom, medans han är där han är och har fullt upp hela tiden så han inte hinner sakna mig.

Men nu kommer han ju hem i morgon igen och det sklal bli så härligt. Jag har verkligen itne jagat honom nu när han varit borta utan jag har låtit honom ringa och skicka sms så att han känner sig ledig så att säga. Har bara ringt en gång och det var när jag fick stopp på motorvägen och ville veta var en sak satt i bilen

• Anonym (samma sak)

Min sambo saknar mig aldrig hur länge vi än är borta ifrån varandra... Tio dagar är längst hittills.

I början vart jag ledsen men nu har jag fattat att det är så han fungerar helt enkelt. Betyder inte att han älskar mig mindre bara att han är bättre på att njuta av ögonblicket han är i och inte tänka allt för mycket på allt sen och så...

kanske nåt vi tjejer också borde bli bättre på istället för att ständigt gå och oroa oss för att bli älskade tillräckligt eller mäta känslor... :)

Så nu försöker jag njuta när jag far bort eller han av att vara ensam hemma eller borta på en rolig resa istället för att tänka på honom...

Inte lätt men kanske nyttigt?

Men visst är det surt! :) KRAM

• Anonym (Lessen)

Anonym(samma sak): Nog sjutton är det surt alltid, menjag måste nog vänja mig vid att vara ifrån honom mer än bara en arbetsdag Får säga till honom att åka iväg oftare eller att jag gör det för gudarna skall vet att jag oxå skulle behöva det..

• Anonym (samma sak)

TS
    Var stenhård på att jag inte skulle sakna honom senast jag var borta. Och det fungerade faktiskt i ett par dagar då jag också hade det lite roligare och kunde njuta mer av min vistelse hos mina föräldrar än vad jag kunde sen när jag bara längtade efter honom. Plus att det vart roligare att ses då vi inte hade pratat i telefon varje kväll och skickat megamånga sms. Och då sa han att han faktiskt hade längtat lite efter mig. Det hade varit kallt i sängen... :)

Hi Hi

• Anonym (Lessen)

Anonym (samma sak) : Jag har det i alla fall itne kallt i sängen, min dotter frågade om hon fick sova där nu när han var borta och jag kunde inte säga nej

• Anonym (samma sak)

Du ser de är de rätta takterna. Njut av att han är borta du också. Det betyder ju inte att du älskar honom mindre. Bara att ni är två individer som tillsammans blir mer än så.

Och åk du bort också.

Hur mycket man längtar efter någon är inget mätvärde hur mycket man älskar någon.

Åtminstone försöker jag fatta det... :)

du fixar det här! Låt inte gamla sorger urholka nya skratt och alla klyschor vi kan tänka oss så här sent på kvällen.

STYRKEKRAM

• Anonym (Lessen)

Anonym (samma sak) : Tack för att du fick mig att se det på ett annat sätt Nu skall jag planera å åka bort en helg och njuta..

• Anonym (samma sak)

TS
    Tacka inte mig. Tacka min sambo...

Jag har gått i hans hårda skola och gråtit flera skvättar på vägen. Men i slutändan så köper jag hans resonemang och kan se sanningen i det.
    Å vart ju lyckligare på kuppen.

Godnatt och glöm inte att överraska gubben med nåt roligt imorgon när han kommer hem...
    Nån rolig frisyr där nere, nya lakan eller god mysmat bara för er två.
    Då visar du att du uppskattar att han är hemma igen och gör det roligt att komma hem till dig och till ert liv.

• Anonym (,,,)

Jag saknar faktiskt inte min sambo om jag reser bort över en helg, och jag tror inte han saknar mig heller. Det är skönt att få egen tid då och då, att bara behöva bry sig om sig själv ibland. Däremot så älskar jag min sambo mer än livet självt, och jag vet att han älskar mig. Däremot skulle jag aldrig säga uttryckligen till min sambo att jag inte saknar honom, det sårar bara i onödan. Men han skulle heller inte fråga rakt ut efter bara ett dygn ifrån varandra om jag saknar honom. Vi vet var vi har varandra och är trygga med varandra, det finns ingen anledning till sådana frågor.
    Går det däremot en vecka eller mer som vi är ifrån varandra, då kommer saknaden.

Svar på tråden Han saknar mig inte:-(