• Fru Z

Vilket symaskinsmärke ska jag satsa på?

Hej,

Jag är på jakt efter en bra symaskin med brodermöjligheter.

Vill inte ha några begränsningar utan ska kunna "bygga på" efter hand när jag lär mig mer och mer.

Ska inte kosta en halv förmögenhet att få en maskin som klarar det som jag önskar. Har alltid varit en "Husqvarna-tjej", men blev väldigt imponerad över Bernina idag. Någon som har erfarenhet av båda märkena, som kan ge lite råd i beslutet? Jag siktar på att lägga ca 20-25 tusen i första steget, var är mina pengar bäst investerade i?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket symaskinsmärke ska jag satsa på?
  • Marija79

Har en Bernina och är SÅÅÅÅÅÅ nöjd!

• ulle77

Inte för att jag kan nåt om brodermaskiner. Men Husqvarna är bäst, alltid, i evighet
    amen

• Fru Z

Det känns som att båda märkena har bra kvalité. Att maskinerna bara går och går, så länge de får lite underhåll. Har själv en Husqvarna som är 20 år eller nåt, och svärmor har en Bernina som också är nåt i den åldersklassen...

Ni har inte upplevt några struligheter med era modeller?

• ulle77

Jag har "bara" en vanlig halvdatoriserad sak (990s eller nåt sånt). Har precis servat den för första gången på 10 år (skulle hört servicekillens svordomar) för den gick sönder. Kretskortet till pedalen var trasigt (visste inte ens att det fanns ett sånt till den). Grejen nuförtiden med symaskiner är ju som med allt annat, det är väldigt mycket dator i dem. Ju mer elprylar desto mer saker går sönder. De gamla "häckarna" är inte så komplicerade och då handlar det mer om motor. Tror det mest handlar om känsla och hur långt då har till respektive butik. Husqvarna finns kanske på fler ställen?

• Heobaldia

JAg har en husqvarna som jag är jätte nöjd med.

• enlitenbitkaka

Har ingen toppmodern symaskin som kan göra sådana saker du vill göra, men ändå...jag har en fin vinröd HUsqvarna som borde kasserats för länge sedan, men som troget följer med. Inte EN ENDA gång har den pajjat...! Kan tillägga att den är mammas och är säkert en 30år....

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • Fru Z

Husqvarna har fått ett rejält försprång... Ingen mer som vågar stå upp för Berninas fördelar? Eller är det så att Husqvarna ändå är bäst - när allt kommer omkring??

• LittleSunshine

Lite OT men jag velade mellan en Husqvarna eller en Pfaff och det slutade m en Pfaff som jag är supernöjd med. En av anledningarna till det valet var att Husqvarna numera är till större delen gjord av plast och inte lika slittåliga som de var för 20-15 år sen

• miyak

Bernina är en superbra maskin om den är gammal, men jag har upplevt att kvaliten har försämrats avsevärt på de nya maskinerna, har dock inte testa brodermaskin.
    har ingen erfarenhet av husqvarna.
    Pfaff har övermatare på sina maskiner vilket är otroligt bra. blir alltid jämn matning, inget tyglager försjuts. De har också flera olika prisklasser på brodermasiker. kolla in det

• Fru Z

Oj, ännu ett märke som kanske bör kollas in... tack för tipsen!

• susselisanna

Har oxå en pfaff just av den anledningen att de flesta delarna är av metall=inte går sönder så lätt!

Svar på tråden Vilket symaskinsmärke ska jag satsa på?