Vilken potta använder ditt barn?
Hej!
Vi ska börja med potta till vår dotter.. Men det finns ju hur många som helst :-O Vilken potta har ni? Har den fungerat el inte fungerat bra? Tipsa gärna!!
Kram Lisa
Hej!
Vi ska börja med potta till vår dotter.. Men det finns ju hur många som helst :-O Vilken potta har ni? Har den fungerat el inte fungerat bra? Tipsa gärna!!
Kram Lisa
Ingen alls....för dom vägrade att sitta på potta överhuvudtaget, så vi har fått gå direkt på toa.
Vi hade två Babybjörn, såna där med litet ryggstöd.
försöker sätta dottern p babybjörns stolpottan (med rygg),...mn har ma sutti där två gge. Hon gilla rinte den dr sken framtil. SÅ vi har får vänta den balåt.....se den där grejern är mot ryggstödet ist.
vi hr en fischer price melodi potta som spelar när dottern kissar och bajsar. min dotter är bara 9,5 månad men hon børjade gå lite lätt på potta när hon va 8 månader. i adg kissar hon och bjsar på potta. hon älskar sin potta jätte kul när den spelar
susann - så det är värt pengarna alltså??? vad kostar en sån föresten?
Ja, nu blev jag också nyfiken Var finns de att köpa och vad kostar den på ett ungefär?
Tror ni att man gör barnen en "otjänst" att ha en sådan rolig potta, så att de inte vill gå på en vanlig potta/toa sen? Eller är det bara jag som är fånig? Hi, hi.. Det är mitt första barn, så det är så svårt att veta vad man ska och inte
susan - ha n testa andra pottor oxå? för vi har testat me dbabybjörn o hon vägrar...hopar upp efter 2 sekuner..leker medst med den....och hon rä 2 år!
Är det den här? --> www.fisher-price.com/fp.aspx&e=detail&site=se&selcat=bgpty&pid=33704
Vi har en babybjörn pottstol, jättebra.
lisa76: ja det är den pottan min dotter går på potta hela dagen om jag e hemma. hon bajsar aldrig i bløjan om vi inte är ute på tur och hon inte klarar att hålla sig. hon bara älskar sin potta. det bästa med den e att sitsen med musiken går att använda senare på toalett stolen. ja den e värd pegarna. den kostar 399 kr. mina føräldrar har køpt den i en banvagns affär
Susann: LÅter som en bra investering Hi, hi.. Tack för era svar och tips!
Fler?
Hanna har en baby björn pott-stol och en toa-sits... Pottan är det hon kan tänka sig att använda ibland och då om hon får ha en serie-tidning, bok eller leksaker med sig... Lägger inte 400:- på en potta, de lär sig att gå på pottan ändå!
Vi har inte bråttom att få henne super-torr, stressar inte, det kommer när det kommer. Hanna blir 2 år i maj.
Vi ska precis börja här hemma med... Men vi har ingen potta hon har en liten sits på våran toalett... Mycket trevligare för all parter tycker jag.. Dessutom så tycker hon de är spännande eftersom mamma och pappa gör likadant..ler
Vi har aldrig haft potta till barnen. Personligen tycker jag att det är rätt ofräscht. Istället har vi haft Babybjörns toasits vilket har fungerat bra.
måste bara betätta att jag hittade babybjörn pottor för 30 kr på konsum.. hej konstigt.. vi har redan en potta enklare modell och en toaring. men jag kunde inte låta bli att köpa en extra.
köpte en på öb för 25 kronor funkar bra!
På Gekås i ullared finns det oxå en potta som spelar melodi. Jag betalade 39:- för den tror jag. Fanns i röd och blå.
Ja, det måste jag ju säga att det är prisvärda pottor ni har hittat Kanske inte behöver vara en "värsting" för att det ska fungera
Funderade också på en toasits, men trodde att det var "nästa steg" efter att de har lärt sig att gå på pottan.. Men man kanske kan köra på toan på en gång..
Fasen, tycker att den där "melodipottan" verkar vara så kul, som spelar en liten melodi men de verkar inte finnas här i sthlmsområdet
Kram och tack för alla bra tips och svar! Ska ut på "pottjakt" i morgon