• Twilight

Ni som bor i Västra Frölunda... Hjälp mig!

På onsdag åker vi till Göteborg (VF), gubben jobbar hela dagarna så jag och gumman skulle vilja ha något att göra... Finns det något kul att hitta på? Någon kanonbra lekplats eller nåt annat som är roligt för barn (Och mammor )
    Kommer att bo vid nåt som heter Opaltorget(????) så det får gärna vara något i närheten då jag inte hittar öht

• Svar på tråden Ni som bor i Västra Frölunda... Hjälp mig!
  • Humleblomma

Nu bor inte jag i Frölunda utan i en annan del av Göteborg, så andra kan säkert tipsa bättre om vad som finns runt omkring därute.

Mitt tips är att ta spårvagnen till Slottskogen (tar ca en kvart åk till hpl Linnéplatsen eller Botaniska trädgården). I Slottskogen finns Plikta som är en jättestor lekplats. I parken finns också djurgårdarna med olika djur att titta på och barnens zoo där man kan gå in och klappa djuren. Dessutom stora ytor med gräsmattor att leka på och ha picknick på (om vädret håller i sig). Beroende på barnets ålder kan Naturhistoriska museet som också ligger i Slottskogen vara roligt. Där finns världens (tror jag) enda uppstoppade blåval.

• Twilight

Nämen ååååå, det låter ju hur mysigt som helst! TACK! Det ska jag absolut göra.

Fler får gärna skriva mer... Kommer att ha lååååånga dagar att fylla

• En helt vanlig mamma

Ak in till Gbg och gar pa Universeum, hur kul och intressant som ehlst, bade for vuxna och for barn.

I frolunda finns det frolunda torg, ett ganska stort shopping mall med bra utbud och inte sa mkt folk!!

Slottskogen ar nara och ta ev. bussen ut till Naset for lite havskansla och ev. picknick.

Svar på tråden Ni som bor i Västra Frölunda... Hjälp mig!