• Hemera

Wallander. Ni som sett Hemligheten!

OBS! Spoiler för er som ej sett filmen än!

Jag undrar om detta var den sista Wallander filmen? Har hört att det skulle komma 16 st. Men nu när Johanna inte finns med oss längre och Olas karaktär, Stefan dog i "Hemligheten" så börjar jag undra om det blir någon mer film. Är det någon som vet?

• Svar på tråden Wallander. Ni som sett Hemligheten!
  • camave

det ska vara sista........
    bestämdes innan hon dog

Var tar tiden vägen? Flisan är 5 månader.......
  • Hemera

Jag har läst att de hade rättigheter till 16 stycken, men det kan ju vara så att de bestämde sig för att filma färre!
    Tråkigt slut i varje fall!

• Cotterpin

Fast dom har ju pratat om att göra 13 till, fast man vet ju aldrig hur det blir med det

• Lilly80

såg den filmen igår, vill med veta ifal det är den sista eftersom Stefan dog.
    Blev med besviken på slutet, har ju inte läst böckerna!

• BitchieBoo

Tror det var den sista imed de skådisarna....vet iof inte hur de gör med de Wallanderfilmerna med Lassgård (fast de är inte lika bra)
    Men jag gillade inte Hemilgheten...tyckte inte om att han tog livet av sej.........

• Hemera

Nej, de med Rolf Lassgård är alls lika bra! Hoppas att Henriksson blir med i forsättningen (om de blir nån)!

• septbebis

Lilly80: Den här "nya" serien baseras inte på några av böckerna, förutom "Innan Frosten".

• septbebis

Karaktären "Stefan" finns ju inte ens med i Wallander-böckerna. Han är lånad från Mankells bok "Danslärarens Återkomst".

• Jullan02

Himla surt att han tog livet av sig, jag ville ha ett bra slut, skulle inte dom bli tillsammans och bara vara kära..snyft. Jag har väntat alla filmer på det, trodde det skulle komma nu i hemlighen- töntigt, men sant.SkrattandeSkrattande

Det är inte lönt att förklara för nån som inte förstår
  • Hemera
    septbebis skrev 2007-04-01 20:21:12 följande:
    Karaktären "Stefan" finns ju inte ens med i Wallander-böckerna. Han är lånad från Mankells bok "Danslärarens Återkomst".
    Nä, men Stefan har ju varit en huvudperson i filmerna och man har lärt känna honom och då vill man gärna ha kvar honom!
  • Marylo

Ja trode också att dom skulle bli ihop! Så himmla hemskt att johanna inte finns mera! Och väldigt tråkigt om det inte blir flera filmer! ar vart bortskämnd med bra filmer nu ett tag! både beck och wallander!

• septbebis

Hemera: Ja, absolut. Man kan aldrig få nog av Ola Rapace.

• Jullan02

Sen är "Stefan" rätt snygg...helt min typ SUCK, så det gör ju allt ännu surare...Skrattande

Det är inte lönt att förklara för nån som inte förstår
  • Hemera

Marylo: Ja, helt otroligt bra filmer! Hoppas det bli fler i samma klass!

• Marylo

så detta va altså sista filmen då?

Svar på tråden Wallander. Ni som sett Hemligheten!