Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Git

Kan nån förklara hus Sims fungerar?

Min dotter har precis kommit hem från en kompis och vill ha Sims2!
    Jag gled runt lite på nätet för att kolla vad det var, men kan ju inte påstå att jag blev klokare...Fundersam
    Måste man ha Sims för att kunna använda Sims2 eller alla dessa andra sims-spel, tex djurliv, glitter och glaumor? Kan någon vis människa förklara detta för en helt ovetande mamma?

Är det över huvudtaget ett lämpligt spel för en 9-åring?

• Svar på tråden Kan nån förklara hus Sims fungerar?
  • Melisabeth

Nä sims 2 är en "ny variant".. så man behöver inte ha sims för det.

Och nej man behöver inte ha alla uppdateringar heller.. duger bra med den första.

Jag tror nog en 9 åring kan ha roligt åt det - och jag ser det inte direkt olämpligt heller... Min systerdotter som är 10 har lånat mitt inga år nu och tycker det är jätteroligt =)
    (men vet inte vad det står för ålder på spelet)

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Git

Kan man bara köpa Sims Djurliv och inte ha det som bara heter sims först?

• SiLiOs

Du måste ha sims 2 för att kunna spela expansionspaketen tex djurliv och arbetsliv.

[fd. kattlise] ♥ oskar 070201 ♥
  • Melisabeth

Om jag inte är helt fel ute så måste du har grundspelet.. dvs sims 2 för att kuna använda expantioner... Men du behöver inte ha alla exp.. utan "bara" grundspelet samt den exp som du vill ha..... Men grundspelet måste man ha har jag för mig....
    Men eftersom djurliv hör till sims 2 såär det bara sims 2 ? djurliv som du behöver... inte originalet the sims alltså.

Viktigt skilja på sims och sims 2 =)

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Git

Okej.... Nu börjar det klarna... Tack så mycket!

• Tesssan

själva spelet går ut på att man skapar en person och denna persons hem. personen man skapar ska sedan skaffa sig jobb och vänner och klara av olika saker. man måste även laga mat, gå på toa, sova osv. man följer sin person hela livet tills den dör. då fortsätter man spela med barnen personen skaffat sig. eller med andra personer man skapat.
    en nioåring kan ha mycke glädje av spelet men antagligen inte spela spelet fullt ut om du förstår hur jag menar.
    till själva spelet sims 2 finns det olika tilläggspaket tex djurliv. där kan personen man skapar ha husdjur.
    hoppas du blev ännu lite klokare nu.

• Tesssan

glitter och glamour paketet har inga nya spelfunktioner med sig. det har inte heller prylpaketet för familjen. dessa är bara paket med mer kläder och möbler.

• Git

Får kanske bli ett sånt när hon fyller år då...

• Matriark
    Git skrev 2007-04-01 17:34:45 följande:
    Är det över huvudtaget ett lämpligt spel för en 9-åring?

Absolut. Jag är själv inbiten spelare av the Sims, främst för att jag älskar att bygga hus och inreda. Dock får jag slåss om datorn med min 6-åring som älskar det lika mycket som jag

Till The Sims 2 finns expansions

Studentliv

Nattliv

Arbetsliv

Djurliv
    Året Runt

+ prylpaket

Svar på tråden Kan nån förklara hus Sims fungerar?