• Ninde81

Kinesisk Nakenhund frågor..

Var just och tittade på en kinesisk nakenhund (powder-puff) alltså den långhåriga modellen.. :) Hur gullig som helst..och lungn.. Har nån en sån hun som skulle kunna berätta mer om rasen för mej..har bara haft stora hundar förr (schäfer,Labrador,engelsk Cokkelspanniel) å tänkte nu när vi flyttat till höghus skaffa en liten ras..

• Svar på tråden Kinesisk Nakenhund frågor..
  • principisessan

du kan ju läsa på kennekklubben om rasstandarden o lynne osv... om du inte redan gjort det förstås

• zegra

Jag har en Puff en Kinapuff som jag kallar det. Hon är som vilken hund som helst och då jämför jag med alla de hundar jag haft. Schäfer, Riesen, BC mm. Förutom pälsen. Jag ville ha en lite pälshund, men oj vilket jävla jobb det är! Nu är dock alla pälsar olika och jag fick oturen med en lång, tjock, tunnhårig (finhårig) päls. För att hålle den i trim fick jag bada var fjärde dag och hela proceduren tar ca en timma. Tyvärr så hatade hon pälsjobbet och led massor när det var dax. Eftersom mina hundar är med mig jämt vilket betyder skogspromenader och stallet så valde jag till slut att klippa henne kort för enkelhetens skull. Då fick jag välja bort utsällningarna men det är bara att spara ut om jag vill sen.

kineser är jättetrevliga hundar om än med mycket skiftande i mentalitet. Så var någa med uppfödaren när du väljer.

• LaSexorcisto

min bästa kompis har en nakenfis och hon är döömysig. Jättelugn och kanske lite feg..väldigt mattekär. En trevlig hund som gör allt för att vara till lags helt enkelt!

• Marylo

Hej jag har en nakenfisa hon är jättego och trevlig men det finns många problem och sönderavling innom rasen se till att få en seriös uppfödare!

• Ninde81

Jo nu har vi funderat till och från men ännu inte kommit fram till att vi ska hämta henne..vi ska ju ha en bebis i augusti och har från förr en 7 åring å en 10 åring ..skulle nog vilja ha min lilla kines nu.. :)

Svar på tråden Kinesisk Nakenhund frågor..