Vad lyckligt lottad man är..
Jag måste bara skriva några rader om hur lyckligt lottad jag är, jag är så oerhört lycklig och tacksam!
Idag var vi och sålde lite prylar som vi igentligen tänkt slänga, med sålde på en marknad i en stad (vi tjänade 2100 kr sådant vi tänkt slänga, folk var som tokiga). När vi är på denna marknad så ser jag människor som lever så totalt olika liv mot vad jag gör. Dels är det mestadels invandrare som tyvärr inte verkar ha det så bra ställt, och de "svenskar" (jag menar de som ser ut som infödda svenskar) som är på marknaderna verkar verkligen komma från ett fattigt liv. Jag trodde inte det skulle finnas så många fattiga. De "svenskar" som jag såg där, många av dessa hade inte många tänder i munnen och de såg oerhört slitna ut, både i ansikte och kropp och hela utseendet.
Då känner man verkligen att man är extremt lyckligt lottad (jag visste det redan innan, men fick det verkligen bevisat idag). Jag är lyckligt gift, bor i nybyggd villa, har två sprillans nya bilar (varav en kostar nästan 600 000 kr), vi kan resa, shoppa snygga kläder, skor och väskor och kan gå på restaurang och äta fantastisk mat, vi har motorbåt osv. Dock jobbar jag och min man hårt och har tjänat allt själva, inga arv eller dylikt. Vi har lyckats skapa en mycket bra grund och vi är fast beslutna för att öka detta.