• Anonym (lycklig)

Vad lyckligt lottad man är..

Jag måste bara skriva några rader om hur lyckligt lottad jag är, jag är så oerhört lycklig och tacksam!

Idag var vi och sålde lite prylar som vi igentligen tänkt slänga, med sålde på en marknad i en stad (vi tjänade 2100 kr sådant vi tänkt slänga, folk var som tokiga). När vi är på denna marknad så ser jag människor som lever så totalt olika liv mot vad jag gör. Dels är det mestadels invandrare som tyvärr inte verkar ha det så bra ställt, och de "svenskar" (jag menar de som ser ut som infödda svenskar) som är på marknaderna verkar verkligen komma från ett fattigt liv. Jag trodde inte det skulle finnas så många fattiga. De "svenskar" som jag såg där, många av dessa hade inte många tänder i munnen och de såg oerhört slitna ut, både i ansikte och kropp och hela utseendet.

Då känner man verkligen att man är extremt lyckligt lottad (jag visste det redan innan, men fick det verkligen bevisat idag). Jag är lyckligt gift, bor i nybyggd villa, har två sprillans nya bilar (varav en kostar nästan 600 000 kr), vi kan resa, shoppa snygga kläder, skor och väskor och kan gå på restaurang och äta fantastisk mat, vi har motorbåt osv. Dock jobbar jag och min man hårt och har tjänat allt själva, inga arv eller dylikt. Vi har lyckats skapa en mycket bra grund och vi är fast beslutna för att öka detta.

• Svar på tråden Vad lyckligt lottad man är..
  • Linda1976

Ja, det är väldigt lätt att bli hemmablind..... Håller med dig, man ska verkligen vara tacksam för det liv man lever.

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • Anonym (Lu)

nej, alla har ju tyvärr inte det lika bra.... Finns ganska stor "fattigdom" i Sverige..

Härligt att ni har ett bra liv.

Jag är nöjd med mitt/vårat liv också, vi bor fint..tjänar inte massor av pengar då jag jobbar deltid för att få mer tid med sonen..sambon jobbar heltid med en Ok lön.
    Vi var utomlands i somras men i sommar har vi nog inte råd...men Sverige är fint det med.

• Tina B

Ja man skall vara glad att man tjänar tillräckligt för att även kunna unna sig lyx ibland. På de där marknaderna finns nog många typer av människor. Jag har fått för mig att främst "utlänningar" trivs i sådan miljö, de tycker det är kul att fynda och pruta Det behöver inte innebära att de är fattiga. Men självklart finns den kategorin också, de som behöver göra fynd för att ha råd.

• septbebis

Jag är ensamstående mamma, singel, bor i hyresrätt, äger ingen bil men är lika glad för det. Folk ser mig nog som "fattig" men det struntar jag i. Jag trivs med mitt liv.

• Anonym

Vad är det som säger att dessa sk fattiga människor är mindre lyckliga?
    Mycket pengar å dyra prylar gör inte folk lyckligare.
    Det finns olyckliga människor av alla kategorier rik som fattig.

• septbebis

Anonym nr 5: Precis min tanke också.

• Anonym

Vi har inte det dåligt ställt och ser dock inte slitna ut men går även vi på marknader för det är en mysig sak att bara gå runt och titta..

• Anonym (Mamma M)

Jag är ensamstående mamma, bor i hyresradhus med mitt barn, pluggar, jobbar extra, har egen bil, älskar att fynda på loppisar, men älskar även att shoppa i vanliga affärer! Är stolt över mig själv att jag kan ta med mitt barn på semester varje sommar - även om det inte blivit ngn utlandsresa ännu.

O jag är väldigt lycklig med mitt liv!!!!

Har levt med en karl som drack o bråkade alldeles för mkt, o jag hade garanterat inte varit nå' lyckligare där ifall vi hade haft mer pengar, så jag tror inte heller att pengar = lycka.

Fast jag är dock tacksam, lycklig o stolt över att jag kan försörja mig själv o mitt barn, o att vi har råd att lyxa till det ibland, även om det inte handlar om nå'n motorbåt eller 2 nya dyra bilar!

Svar på tråden Vad lyckligt lottad man är..