Veckorna efter förlossningen var värre än både graviditet och förlossning enligt mig.. Jag syddes nästan ända bak till rumpan. Jag kände stygnen genom att det skavde när jag gick och gjorde ont när jag torkade mig (var nog lite rädd också, vågade knappt torka!) Såhär var det säkert tre till fyra veckor. Tog sedan mod till mig och tittade med en spegel, såg inga trådar, men inte såg jag ut som vanligt.. var så ledsen, kände inte igen mitt underliv och hade även problem med att hålla mig när jag var kissenödig, trots knip varje dag. Hade även hemorroider som blödde, något jag inte haft innan. Blödde över en månad, luktade apa. Var helt säker på att något skulle vara fel när jag gick på efterkontrollen sex veckor efter förlossningen. Men, min bm sa att allt såg så fint ut så, trots att jag själv tyckte att jag såg ut som en hink mellan benen=)=)
Nu är min dotter sju månader och jag kan ärligt säga att jag inte ser någon skilnad alls! Kan känna mig lite mer "ihålig" vid sex, men även det blir bättre och bättre. Oroa dig inte, man får tänka på att det har kommit en bebis där, såklart att det gör ont, egentligen! Jag lovar dig, det blir bättre och bättre, man får härda ut. Men jag lider med dig, ucha! Massa kramar, ta hand om dig!