Vanligt med vagel??
Har fått vagel i båda ögonen, inte samtidigt men vid olika tillfällen nu de senaste 2 månaderna, var aldrig drabbad innan jag blev gravid. Är i vecka 29.
Är detta vanligt?? Vad beror det på??
Har fått vagel i båda ögonen, inte samtidigt men vid olika tillfällen nu de senaste 2 månaderna, var aldrig drabbad innan jag blev gravid. Är i vecka 29.
Är detta vanligt?? Vad beror det på??
Ja, men en vagel kan man ju få även om man inte är gravid.
Vad det beror på vet jag inte, har du inte googlat saken?
Men vet att det hjälper om man tar saliv på när man ska sova.
tack för svar mammutten81!
Jo har googlat :) men hittar inget samband med graviditet. Hittade nånstans att det kunde vara brist på c-vitamin men äter en apelsin om dagen så det kan det ju knappast vara.
Är ju konstigt att det pluppar upp vaglar som försvinner efter en halv till en dag flera ggr i veckan nu..
Har aldrig haft några problem med det förut!
Hej Elliez!
jag får också lättare vaglar i ögonen när jag är gravid. Jag tror att det beror på hormonerna och att alla kroppens slemhinnor förändras något. Man blir ju tex torrare och mer täppt (knepig kombination...) i näsan också. Dessutom är det ju lättare att få blåsor i munnen och blödande tandkött, svamp i underlivet osv. Det lustiga är att min vagel i ögat brukar försvinna när jag har varit vaken i ett par timmar. Tur är väl det....annars hade man ju haft värsta druvklasen i ögonlocket charmigt värre....!